آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

گشت‌وگذار موترسایکل در تخار ممنوع شد

شورای نظامی ولایت تخار فیصله کرده است که پس از این به موترسایکل در مربوطات شهر تالقان مرکز این ولایت، اجازه گشت‌وگذار داده نشود.

شورای نظامی ولایت تخار فیصله کرده است که پس از این به موترسایکل در مربوطات شهر تالقان مرکز این ولایت، اجازه گشت‌وگذار داده نشود.
به گزارش خبرگزاری دید، دفتر مطبوعاتی پولیس تخار با اعلام این خبر گفته است که این تصمیم برای تأمین امنیت، جلوگیری از بروز «واقعات جرایم جنایی چون قتل، آدم‌ربایی، سرقت‌های مختلف و حادثه‌های ناگوار ترافیکی و رفع تشویش‌های اذهان عامه» روی دست گرفته شده است.
در خبرنامه‌ای که روز یک‌شنبه، نزدهم جوزا از سوی دفتر مطبوعاتی پولیس تخار نشر شد، گفته شده است که ممنوعیت گشت‌وگذار موترسایکل در شهر تالقان از روز نشر این خبرنامه اعمال خواهد شد.
فرماندهی پولیس تخار هم‌چنان گفته است که به تمام قطعات پولیس که در ایست‌های بازرسی وظیفه اجرا می‌کنند، دستور داده شده است که برای تطبیق ممنوعیت گشت‌وگذار موترسایکل اقدامات عملی را روی دست بگیرند.
پولیس از مردم نیز خواسته است که در تأمین امنیت و تحکیم صلح با نیروهای امنیتی هم‌کار باشند.
مسئولان، ممنوعیت گشت‌وگذار موترسایکل را برای تأمین امنیت و به خصوص کاهش جرم در شهرها مفید توصیف می‌کنند. پیش از این گشت‌وگذار موترسایکل با دو سرنشین در ولایت غزنی ممنوع شده بود. هم‌چنان در ولایت‌های میدان‌وردک، هرات و دیگر ولایت کشور نیز این طرح هر چند برای مدت محدود پیش از این اجرایی شده است، اما در شهر کندز بیش‌تر از پنج سال می‌گذرد که گشت‌وگذار موترسایکل کاملاً ممنوع است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا