آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

داکتر عبدالله:

گفت‌وگوها دشوار است، ولی دستاوردها معامله نخواهد شد

داکترعبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی هرچند گفت‌وگوهای میان‌افغانی صلح را دشوار می‌خواند، ولی تاکید می‌کند که دستاوردها و ارزش‌‌های کشور معامله نخواهد شد.


به گزارش خبرگزاری دید، داکتر داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای مصالحه ملی در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اطمینان داد که حقوق شهروندان، حقوق زنان و حقوق بشر در این مذاکرات حفظ و آزادی‌ها و عدالت تأمین خواهد شد.
آقای عبدالله گفت: «نمی‌گویم که این گفت‌وگوها بسیار ساده خواهد بود؛ این گفت‌وگوها بسیار دشوار خواهد بود. با بسیاری از موضوعاتی روبه‌رو خواهیم شد که ما را به گرفتن تصمیم‌های سختی روبه‌رو خواهد ساخت. اما هیئت جمهوری اسلامی افغانستان در قطر با حمایت دولت و سیاست‌‎گران افغانستان در قطر با حمایت دولت و سیاست‌‎گران افغانستان رفته‌اند».
آقای عبدالله همچنین در یک نشست با مسئولان رسانه‌ها گفته بود که آزادی بیان و حق دسترسی به اطلاعات از دستاوردهای مهم مردم و نظام جمهوری اسلامی افغانستان است و در مذاکرات صلح از آن حراست می‌شود.
سفیر ایران در کابل نیز روز گذشته در دیدار با داکتر عبدالله گفته است که ایران از مذاکرات صلح بین افغان‌ها حمایت می‌کند.
بهادر امینیان سفیر ایران در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی از شروع گفت‌وگوهای صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان ابراز خرسندی کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا