آخرین اخبارافغانستان

گفت‌وگوی آسیب‌شناسی انتخابات در بلخ؛ علایق قومی مهلک‌ترین آسیب انتخابات است

گفت‌وگوی ماه اکتوبر با عنوان «آسیب‌شناسی انتخابات پارلمانی ولایت بلخ» در مرکز اجتماعی و رسانه‌ای میدیوتیک بلخ راه‌اندازی شد.


گفت‌وگوی ماه اکتوبر با عنوان «آسیب‌شناسی انتخابات پارلمانی ولایت بلخ» در مرکز اجتماعی و رسانه‌ای میدیوتیک بلخ راه‌اندازی شد.
این نشست با حضور ۱۹ تن به شمول ۷ زن از استادان دانشگاه، مسئولان نهادهای مدنی، انتخاباتی، دانشجویان، خبرنگاران و جوانان دایر شد.
هدف از راه‌اندازی نشست بررسی آسیب‌های انتخابات پارلمانی در بلخ بود و در آن، آسیب‌ها و آفت‌های موجود در این انتخابات از سوی شرکت کنندگان مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
بی‌نظمی، تقلب، تهدید، خرید رای در برابر پول، نقص سیستم انگشت‌نگاری، نبود نام‌های رای دهندگان در لیست مراکز رای دهی؛ و رای دهی براساس علایق و خواسته‌های قومی از مهمترین آسیب‌های این دور انتخابات در ولایت بلخ بود که شرکت کنندگان به آن‌ اشاره نموده، آن‌ها را آفت‌های مهم در مسیر دمکراسی و انتخابات توصیف کردند.
مشکلات سیستم انتخاباتی، شیوه رای مستقیم غیر قابل انتقال، حضور کم رنگ احزاب سیاسی در انتخابات و ذهنیت مردم در زمینه گزینش افراد و اشخاص براساس جایگاه اجتماعی و نه براساس دانایی و تخصص و مسلک آنان از دیگر مشکلات است که حاضران در مورد آن‌ها بحث کرده و دیدگاه‌های شان را مطرح نمودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا