آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

گفت‌وگوی تیلفونی اتمر با همتای آذربایجانی‌اش

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور با همتای آذربایجانی‌اش گفت‌وگوی تیلفونی نموده است. در این گفت‌وگوی تیلفونی وزیر خارجه آذربایجان از کمک‌های کشورش به افغانستان اطمینان داده است.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تیلفونی با جیحون بایرموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، در مورد مسایل مختلف از جمله روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
در این گفت‌وگوی تیلفونی اتمر از حمایت و همکاری جمهوری آذربایجان از روند صلح افغانستان طی ۱۹ سال گذشته قدردانی نمود.

وزیر امور خارجه آذربایجان با اشاره به کنفرانس جنوا، ابراز امیدواری نمود که نتایج این کنفرانس در تامین رفاه و موفقیت روند صلح مساعد واقع شود.
دو طرف همچنان پیرامون آخرین انکشافات در منطقه و جهان، گفت‌وگوهای صلح افغانستان، کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس سریع میان دولت افغانستان و طالبان، تقویت اجماع منطقه و جهانی، گسترش و توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، تجارت و ترانزیت و سرمایه‌گذاری میان دو کشور بحث و تبادل نظر نمودند.
بایرموف از کمک و حمایت دوامدار کشورش به افغانستان اطمینان داد و هر دو جانب بر تقویت روابط دو جانبه تاکید نمودند.
وزیر امور خارجه کشور کاهش تنش، آتش‌بس در مناطق مورد منازعه میان آذربایجان و ارمنستان را یک گام مهم در امنیت و ثبات منطقه دانست و به همتای آذربایجانی خویش اطمینان داد که دولت افغانستان به صلح و امنیت در کشور دوست آذربایجان و منطقه متعهد است و از آن حمایت می‌نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا