آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

گفت‌وگوی حمدالله محب با همتای امریکایی‌اش: توافق‌نامه امریکا-طالبان بازبینی می‌شود

مشاوران امنیت ملی افغانستان و امریکا در رابطه به تعهدات طرف‌ها در روند صلح و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

حمدالله محب
به گزارش خبرگزاری دید، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن به تازگی در صحبت با حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور در رابطه به روند صلح، تعهدات طالبان نسبت به روند صلح و بازبینی توافق‌نامۀ صلح امریکا-طالبان رایزنی کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای به نقل از سخنگوی مشاور امنیت ملی جو بایدن در رابطه به گفت‌وگوی دو طرف نگاشته است: «آقای سالیوان تأکید کرد که ایالات متحده با تلاش دیپلماتیک قوی و منطقه‌ای، از روند صلحی پشتیبانی خواهد کرد که هدف آن کمک به طرف‌ها برای دستیابی به حل و فصل سیاسی دایمی و عادلانه و آتش‌بس پایدار است.»
مشاور امنیت ملی امریکا همچنین قصد ایالات متحده را برای بررسی توافق‌نامۀ ۲۹ فبروری امریکا-طالبان، از جمله ارزیابی اینکه آیا طالبان به تعهدات خود برای قطع ارتباط با گروه‌های تروریستی، کاهش خشونت‌ها در افغانستان و مشارکت در گفت‌وگوهای معنادار با دولت افغانستان و دیگر ذینفعان انجام داده یا خیر، روشن کرده است.
دو طرف در مورد حمایت ایالات متحده برای محافظت از دستاوردهای عالی زنان، دختران و اقلیت‌های افغانستان به عنوان بخشی از روند صلح گفت‌وگو کردند.
بیانیه افزوده است: «آقای سالیوان متعهد شد تا در مورد استراتژی جمعی برای حمایت از آیندۀ باثبات، مستقل و امن افغانستان، با دولت افغانستان، متحدان ناتو و شرکای منطقه‌ای از نزدیک رایزنی کند.»
جیک سالیوان در اداکه گفته است که تمام رهبران افغانستان از این فرصت تاریخی برای صلح و ثبات کشورشان استقبال کنند.
گفتنی است که این نخستین گفت‌وگوی مشاوران امنیت ملی افغانستان و ایالات متحده پس از روی کار آمدن دولت بایدن است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا