آخرین اخباراجتماعافغانستانخبر های مهم

گفت‌وگو برای ایجاد نظم شهری در هرات؛ موترهای شیشه سیاه جمع می‌شود

شماری از ادارات مختلف دولتی از سوی اتاق‌ تجارت و صنایع هرات، به هدف دستیابی به راه حلی برای ایجاد نظم در شهر گردهم آمده و گفت‌وگو کردند.


شماری از ادارات مختلف دولتی از سوی اتاق‌ تجارت و صنایع هرات، به هدف دستیابی به راه حلی برای ایجاد نظم در شهر گردهم آمده و گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این گردهمایی مسئولان ادارات مختلف، چالش‌ها و مشکلات فعلی که مسبب ایجاد بی‌نظمی در شهر است یادداشت شده و برای رفع آن نیز طرح‌ها و راه‌حل‌هایی ارائه گردید.
مونسه حسن‌زاده معاون والی هرات، با حضور در این جلسه از همکاری اداره محلی برای تطبیق قانون و ایجاد نظم در شهر اعلام همکاری نمود و این اقدام را در راستای تطبیق بهتر قانون و نظم بخشیدن در سطح شهر هرات گام نیک دانست.
بانو حسن‌زاده گفت: چندی قبل نیز کمیته‌ای را تحت نام انسجام شهری ایجاد کردند؛ اما بنابر عدم پیگیری و تطبیق کامل قوانین آن بازدهی خوبی نداشت. وی می‌افزاید، این بار ادارات مختلف با همکاری هم تلاش دارند تا تصامیم قوی‌تر و قابل اجراتری را برای ایجاد نظم در شهر بگیرند.
همچنین، سعد خطیبی رییس اتاق تجارت و صنایع هرات نیز هدف از ایجاد این برنامه را برداشتن گام‌های عملی به هدف ایجاد نظم و رعایت قوانین در شهر خواند.
غلام سخی حسینی مدیر ترافیک هرات نیز در این گردهمایی وعده سپرد که در آینده نزدیک تمامی موترهای بدون اسناد و موترهای شیشه سیاه را جمع آوری کرده و با متخلفین قانون در همکاری با ادارات ذی‌ربط نیز برخورد جدی خواهد شد.
از سویی هم، مرجان غوریانی معاون اداره شهرداری ولایت هرات در این جلسه، از ایجاد و ارائه طرح جدید برای جمع آوری کراچی‌های میوه و اسکان آن در مکان مشخصی خبر داد.
بانو غوریانی افزود، در جلسات بعدی که به زودی برگزار می‌شود تصامیم بهتر و مشخص‌تری برای ایجاد نظم در شهر روی دست خواهند گرفت.
قابل ذکر است که در این اواخر فروشندگان میوه و برخی خوراکی‌های دیگر به شمول ازدیاد بی‌رویه سه چرخه‌ها، موترهای ویشی، موترهای شیشه سیاه و موترهای بدون اسناد مشکلات و بی‌نظمی‌های زیادی را در ولایت هرات ایجاد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا