آخرین اخبارجهانحقوق بشر

گوترش خواستار ادامه حمایت از پناهجویان افغانستان شد

خبرگزاری دید: دبیر کل سازمان ملل متحد و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ادامه حمایت از پناه‌جویان افغانستان تأکید کردند.

گوترش خواستار ادامه حمایت از پناهجویان افغانستان شد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مناسبت روز جهانی پناهجویان خواستار حمایت از پناه‌جویان، به ‌ویژه پناهجویان افغانستان شدند.
امروز دوشنبه، ۲۰ جون مصادف با ۳۰ جوزای ۱۴۰۰، روز جهانی پناه‌جویان است. روز گذشته، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد به دیدار پناه‌جویانی از افغانستان و عراق در شهر نیویارک رفت.
وی در رشته توییتی در این مورد نوشت: مانند میلیون‌ها پناه‌جو از سراسر جهان، آن‌ها به آوردن زندگی جدید، رفاه و تنوع غنی به جوامع میزبان خود کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به حمایت از آن‌ها ادامه دهیم.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در رشته توییتی به مناسبت روز جهای پناهجویان، گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان آواره شده‌اند و از وحشت جنگ و آزار و اذیت در افغانستان، سوریه، یمن، میانمار، ونزوئلا، بورکینافاسو و اوکراین فرار کرده‌اند.
بورل تأکید کرد: ما با آن‌ها می‌ایستیم، از آن‌ها محافظت می‌کنیم و هرگز از تلاش برای صلح دست نخواهیم کشید.
این در حالی است که میلیون‌ها افغان در نتیجه جنگ، خشونت، تبعیض و تحولات سیاسی طی ۴۰ سال گذشته، افغانستان را ترک کرده و به کشورهای منطقه و جهان پناه‌ برده‌اند. اکثر این پناهجویان هنوز هم در شماری از کشورها بی‌سرنوشت باقی مانده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا