آخرین اخبارجهان

گورباچف از پوتین و ترامپ خواست به تفاهم برسند


میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در اظهار نظری درباره تنش میان امریکا و روسیه، پوتین و ترامپ را به گفت‌وگو و ایجاد تفاهم فراخواند.
میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی درباره تنش رو به افزایش میان روسیه و امریکا، گفت: توصیه من به رهبران دو کشور این است که نباید از هم ترس داشته باشند و باید راه گفت‌وگو و مذاکره را انتخاب کنند.
گورباچف با اشاره به این‌که در دیپلوماسی، صبر و عدم رد اقدامات انجام گرفته برای بهبود روابط میان طرفین اهمیت زیادی دارد، گفت:« به عنوان مثال، رونالد ريگان، ریيس‌جمهور اسبق امریکا در ابتدا نسبت به من کمی مغرور بود، امان من با یک رفتار مودبانه به او گفتم که وی در جایگاهی بالاتر از من قرار ندارد و معلم من نیست. این رفتاری بود که باعث رنجش طرف مقابل نیز نشد.»
وی در ارتباط با تحولات اخیر در روابط دو کشور با اشاره به رقابت هسته‌ای در دوران جنگ سرد، گفت:« در آن دوران به دلیل این رقابت هر لحظه امکان بروز یک جنگ هسته‌ای که قادر به از بین بردن شرایط زندگی در کره زمین بود، وجود داشت. اکنون سران این کشورها نباید در چنین شرایطی که روابط روبه زوال است، بدون هیچ اقدامی صبر کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا