آخرین اخبارافغانستانسیاست

یادبود از ششمین سالگرد درگذشت سید حسین انوری و تاکید بر ایجاد حکومت فراگیر

خبرگزاری دید: از ششمین سالگرد درگذشت سید حسین انوری از رهبران سیاسی افغانستان یادبود شد. در این مراسم عطا محمد نور با ارسال پیامی از شخصیت مرحوم انوری تمجید کرده است.

مراسم یادبود از ششمین سالگرد درگذشت جنرال سید حسین انوری با شرکت جمعی از اقشار مختلف پناهندگان و شخصیت های جهادی، دانشگاهی و علما در مشهد برگزار شد.
در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌های وحدت محور این فرمانده جهادی، بر لزوم پرهیز از کشمکش های سیاسی و نظامی به ایجاد حکومت همه شمول و مشارکتی جهت سامان دادن اوضاع افغانستان تأکید شد.
داکتر کاظمی از سخنرانان این مراسم با اشاره به دو خصیصه مصلحت خواهی و خیرخواهی سید حسین انوری گفت: ستر جنرال سید حسین انوری در دوران جهاد بدون مسائل قومی، سمتی و جناحی به گونه‌ای کارکرد داشت که نامش از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب و مرکز افغانستان روی زبان‌ها بوده و هنوز هم است.

یادبود از ششمین سالگرد درگذشت سید حسین انوری و تاکید بر ایجاد حکومت فراگیر

سید مهدی انوری، فرزند ارشد ایشان بزرگداشت وی را نوعی «یادبود اندیشه و عمل» عنوان نموده و گفت: حیات سیاسی و اجتماعی ایشان را می‌توان به سه دوره جهاد، مدیریت جهادی و خدمت رسانی تقسیم بندی کرد که هر سه دوره یک هدف مشترک داشت و آن هم صلح و ثبات افغانستان و مردمان افغانستان بود.
در همین حال، عطا محمد نور رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی با ارسال پیامی در این مراسم، ضمن تمجید از شخصیت مرحوم انوری گفته است: مرحوم سيد حسین انوری از زمره شخصیت‌های دلسوز و بیدار و از رهروان مکتب نهضت اسلامی افغانستان به شمار می‌رفت و در حفظ وحدت میان احزاب اسلامی نقش اساسی و کلیدی ایفا نمود.
آقای نور در بخشی از پیامش ضمن تاکید بر داشتن روابط حسنه با کشورهای همسایه اخصاً جمهوری اسلامی ایران، از کمک‌های این کشور با مردم و کشور افغانستان ابراز امتنان کرده است.


در بخشی از پیام آمده: جمعیت اسلامی افغانستان درطول حیات سیاسی خود با جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های استراتژیک و راهبردهای گوناگون درعرصه‌های مختلف تاریخی، تمدنی، فرهنگی، زبانی و حتی مبارزاتی و حمایت از مستضعفان درزیر پرچم اسلامی می‌باشند. بنابراین بر روابط مستمر، دوامدار، حسنه و پایدار تآکید دارد .
گفتنی است که سید حسین انوری از چهره‌های مطرح جهادی در کشور شش سال قبل در گذشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا