آخرین اخبارافغانستانسیاست

نماینده سازمان ملل در دیدار با محمد محقق:

تشکیل ائتلاف نجات حق احزاب سیاسی است


تادامیچی یاماموتو، نماينده خاص و رييس دفتر نمايندگى سازمان ملل در امور افغانستان با محمد محقق، معاون ریاست اجرائیه و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد محقق، معاون ریاست اجراییه در این دیدار پیرامون تحولات اخیر کشور، گسترش ناامنی‌ها و افزایش بی‌اعتمادی بی‌سابقه میان مردم و حکومت صحبت کرد.
آقای محقق تأکید کرد که گسترش و افزایش ناامنی مایه نگرانی شدید مردم است و حملات مرگ‌بار اخیر در برخی ولایات و پایتخت کشور نشان‌دهنده بدتر شدن اوضاع امنیتی است.
محقق در ادامه افزود:« ائتلاف نجات افغانستان یک ائتلاف سیاسی بوده و به منظور عملی شدن تمامی مواد توافق‌نامه حکومت وحدت ملی و به منظور آوردن اصلاحات در بخش‌های مختلف نظام ایجاد شده است.»
در این دیدار، آقای یاماموتو هم‌چنین تشکیل چنین ائتلاف‌ها(ائتلاف نجات) را حق احزاب سياسى دانسته و تأکید کرد که این‌گونه ائتلاف‌ها برای بهبود و اصلاح امور کشور لازم است.
وی در ادامه افزود که سازمان ملل خواهان برقراری نظم و امنیت در افغانستان بوده و یگانه راه‌حل مشکلات پیش آمده در کشور عملی شدن تمامی مواد توافق‌نامه حکومت وحدت ملی است .
گفتنی است، چندی قبل محمد محقق، جنرال دوستم و عطامحمد نور در کشور ترکیه ائتلافی را ایجاد کردند که به ائتلاف نجات مشهور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا