آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

یعقوب مجاهد: پهپادهای امریکایی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده‌اند

خبرگزاری دید: وزیر دفاع طا-لبان می‌گوید که پاکستان حریم هوایی‌اش را در اختیار هواپیماهای بدون‌سرنشین امریکایی قرار می‌دهد تا به افغانستان حمله کنند.

ملا یعقوب مجاهد امروز یک‌شنبه (۶ سنبله) در یک نشست خبری با قاری فصیح‌الدین فطرت رییس ستاد ارتش طا-لبان گفته که هواپیماهای بدون‌سرنشین امریکایی از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و پاکستان حریم هوایی‌اش را در اختیار این هواپیماها قرار می‌دهد تا به افغانستان حمله کنند.

مجاهد گشت‌زنی هواپیماهای بدون‌سرنشین ناشناس در حریم فضایی افغانستان را مربوط به امریکا می‌داند و می‌گوید که این عمل امریکا تجاوز به حریم افغانستان است.

او خاطرنشان کرده است که در گفت‌وگو‌ها با جانب امریکا، این نگرانی شان را شریک کرده‌اند.

ملا یعقوب از پاکستان خواسته تا حریم هوایی‌اش را در اختیار هواپیماهای امریکایی قرار ندهد.

وزیر دفاع طا-لبان در پیوند به چرخ‌بال‌ها و هواپیماهایی که با تغییر نظام به کشورهای هم‌سایه انتقال یافته‌اند، می‌گوید که این هواپیماها مربوط شهروندان افغانستان است و تلاش‌ها برای برگشت آن‌ها ادامه دارد.

به گفته‌ او، شمار قوای وزارت دفاع طا-لبان به صدوپنجاه هزار نفر می‌رسد و تصفیه صف و جذب نیرو‌های بیش‌تر هم‌چنان جریان دارد.

ملا یعقوب علاوه کرده «ما‌ ۸ لوای مرزی داریم که در هر لوا‌ حدود ۳ هزار نفر از قوا مستقر اند و ما به هر صورت از خاک خود دفاع می‌کنیم».

این اظهارات سرپرست وزارت دفاع طا-لبان در حالی صورت می‌گیرد که در آغاز ماه روان میلادی، امریکا اعلام کرد که در نتیجه‌ حمله هواپیمای بی‌سرنشین این کشور در منطقه شیرپور شهر کابل، ایمن‌الظواهری رهبر شبکه القاعده کُشته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا