آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

یلدریم در کابل: امیدواریم طالبان از فرصت تاریخی صلح استفاده کنند

بن علی یلدریم نخست‌وزیر ترکیه در کنفرانس مشترک خبری با داکتر عبدالله عبدالله در کابل اعلام کرد «روند ارایه شده برای صلح افغانستان حایز اهمیت است و امیدواریم طالبان از این فرصت تاریخی استفاده کنند.»
به گزارش خبرگزاری دید، بن علی یلدریم نخست‌وزیر ترکیه طی سخنانی در نشست رسانه‌ای با عبدالله عبدالله رییس اجرایی در کابل، اعلام کرد:« افغانستان در سال‌های اخیر برای ریشه‌کن کردن کامل تروریزم و برقراری صلح اقدامات بسیار شجاعانه و ارزشمندی را انجام داده است. امیدواریم گروه طالبان از این فرصت تاریخی استقبال کنند. معتقدم دیگر طرف‌ها باید با پشت سر گذاشتن گذشته، آینده مشترکی را بسازند.»
یلدریم افزود:« فکر می‌کنم زمان توافق فرارسیده است. ما در ترکیه مسیر خوبی را طی کرده و پیشرفت خوبی در زمینه مبارزه با تروریزم داشته‌ایم. دیگر اجازه نمی‌دهیم هیچ اقدام تروریستی کشورمان را تهدید کند.»
وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک ثبات در دو کشور همجوار ما؛ یعنی سوریه و عراق کاملاً برقرار شود و با تاسیس سیستم جدید رهبری تمام گروه‌های قومی بتوانند در صلح و آرامش با هم زندگی کنند.
هرچند گفته شده بود که برگشت جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز، در اجندای سفر نخست‌وزیر ترکیه قرار داشت، ولی در نشست خبر مشترک این مورد یاد نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا