آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

یوناما: از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ به اینسو در افغانستان ۷۰۰ غیرنظامی کشته و ۱۴۰۶ تن دیگر زخمی شده‌اند

خبرگزاری دید: یوناما در تازه ترین گزارش خود در پیوند به نقض حقوق بشر و تلفات غیر نظامیان می‌گوید که از ۱۵ اگست سال ۲۰۲۱ میلادی تا ۱۵جون ۲۰۲۲ میلادی ۷۰۰ غیر نظامی کشته شده و ۱۴۰۶ غیر نظامی زخم برداشته است.

یوناما: از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ به اینسو در افغانستان ۷۰۰ غیرنظامی کشته و ۱۴۰۶ تن دیگر زخمی شده‌اند

براساس این گزارش که روز چهارشنبه (۲۹ سرطان)، نشر شد، از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ تا ۱۵ جون ۲۰۲۲ میلادی ۷۰۰ غیرنظامی در نتیجه رویدادهای ضدامنیتی در افغانستان کشته و ۱۴۰۶ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.
یوناما در این گزارش مدعی شده که طا-لبان در این مدت، ۱۶۰ مورد قتل، ۱۷۸ بازداشت خودسرانه، ۲۳ مورد بازداشت غیرقانونی و ۵۶ مورد شکنجه و بدرفتاری با نظامیان پیشین افغانستان را مرتکب شده‌اند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است که طا-لبان از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ تا ۱۵ جون ۲۰۲۲ میلادی ۵۹ مورد قتل فراقانونی، ۲۲ مورد بازداشت خودسرانه و ۷ مورد شکنجه و بدرفتاری با افراد وابسته به داعش را مرتکب شده‌اند.
یوناما همچنان گفته است که طا-لبان در این مدت، ۱۸ قتل فراقانونی، ۵۴ مورد شکنجه و بدرفتاری، ۱۱۳ مورد بازداشت خودسرانه و ۲۳ مورد بازداشت فراقانونی افراد متهم به ارتباط با جبهه مقاومت ملی را انجام داده‌اند.
بر اساس ادعای یوناما، طا-لبان در مدت یادشده ۲۱۷ مورد عملی را مرتکب شده‌اند که یوناما از آن به‌عنوان مجازات ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز نام‌ برده است.
یوناما گفته که در پی به قدرت‌رسیدن طا-لبان در افغانستان، کشتار غیرنظامیان، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و آزارواذیت شهروندان به بهانه‌های مختلف افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا