آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

یوناما: اگر محدودیت‌ها علیه زنان لغو نشود تا ١٢ روز دیگر افغانستان را ترک می‌کنیم

خبرگزاری دید: رییس برنامه توسعه‌ای سازمان ملل گفته است که اگر محدودیت کاری زنان لغو نشود ماه آینده میلادی از افغانستان خارج می‌شویم.

آخیم اشتاینر رییس برنامه توسعه‌‌ای سازمان ملل به آسوشیتدپرس گفته است که سازمان ملل آماده است تا تصمیم «دلخراش» را برای ترک افغانستان در ماه می اتخاذ کند.

وی گفته که اگر این سازمان نتواند طا-لبان را ترغیب کند که به زنان اجازه کار در دفاتر سازمان ملل را بدهند، افغانستان را ترک می‌کند.

اشتاینر گفته است: این عادلانه است كه بگوییم اکنون ما كل سیستم سازمان ملل متحد را یک قدم به عقب ببریم و بار دیگر توانایی خود را برای فعالیت در آنجا ارزیابی كنیم. اما این مربوط به مذاکره در مورد اصول اساسی، حقوق بشر نیست.

وی افزوده که هیچ راه دیگری جز تصمیم دلخراش نیست. منظورم این است که اگر تصور کنم خانواده سازمان ملل امروز در افغانستان نباشد، تصاویر میلیون‌ها دختر جوان، پسران جوان، پدران، مادران که اساساً به اندازه کافی غذا برای خوردن نخواهند داشت، پیش چشمانم می‌آید.

گفتنی است که سازمان ملل حدود ٣ هزار و ٣٠٠ کارمند – ٢ هزار و ٧٠٠ مرد و ٦٠٠ زن – دارد که از ١٢ اپریل به این سو خانه نشین شده‌اند اما به کار خود از خانه ادامه داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا