آخرین اخباراجتماعافغانستان

یونیسف: آمار کودکان بازمانده از مکتب افزایش یافته است

دفتر نماینده‌گی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان با انتشار تازه‌ترین گزارشش اعلام کرده است که به علت عدم امنیت، فقر و تبعیض در برابر دختران نزدیک به ۳٫۷ میلیون کودک افغانستانی از رفتن به مکتب بازمانده‌اند.
در این گزارش آمده است، از این میان ۶۰ درصد آن دختران هستند که از رفتن به مکتب محروم شده‌اند و این اولین بار است که آمار نرفتن کودکان به مکتب پس از سال ۲۰۰۲ افزایش یافته است.
ولایت‌های هلمند، زابل، قندهار، ارزگان، وردک و پکتیا از جمله ولایت‌هایی هستند که ۸۵ درصد دختران در آن‌ها از رفتن به مکتب باز مانده‌اند.
عادله خدر نماینده صندوق کودکان ملل متحد در افغانستان می‌گوید:« زمانی که کودکان از رفتن به مکتب باز می‌مانند، تهدیدهای بیشتر متوجه آنان می‌شود که شامل سواستفاده، بهره‌برداری و کارهای شاق می‌شود.»
عادله خدر تاکید کرد:« ما از اقدام دولت که سال نو را سال آموزش اعلام کرد، استقبال می‌کنیم. حالا زمان آن رسیده که تعهد مجدد کنیم تا برای کودکان دختر و بچه زمینه آموزش و پرورش مورد نیاز را مهیا کنیم تا آنان بتوانند در زنده‌گی‌شان و جامعه نقش مثبت را ایفا کنند.»
با این همه، او تاکید کرده است دولت باید تلاش کند زمینه دوامدار ثبات و امنیت را برای کودکان فراهم سازد تا آن‌ها از رفتن به مکتب محروم نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا