آخرین اخباراجتماعافغانستانزنانصحتکودکان

یونیسف: برای بیش از۵۷۰ هزار کودک در افغانستان خدمات آموزشی ارائه کردیم

خبرگزاری دید: صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد که در ماه اپریل ۲۰۲۳ میلادی برای ۵۷۳ هزار و ۳۸۸ کودک در افغانستان خدمات آموزشی فراهم کرده است.

یونیسف گزارش فعالیت خود را در ماه اپریل امروز دوشنبه ( ۱۵ جوزا) منتشر کرده و نوشته است که با وجود «محیط عملیاتی چالش‌برانگیز»، به حمایت خود از کودکان افغانستان ادامه داده است.

در گزارش یونیسف آمده است که ۵۹ درصد از کودکانی که در ماه اپریل خدمات آموزشی دریافت کرده‌اند، دختران هستند.

یونیسف گفته است که این خدمات از طریق ۱۷ هزار و ۸۵۶ مرکز «آموزش مبتنی بر جامعه» در ۳۰ ولایت افغانستان ارائه شده است.

این نهاد در گزارش خود گفته است که تاکنون ۹ میلیون جلد کتاب درسی در افغانستان توزیع کرده، ۶ میلیون جلد را به انبارهای ولایتی‌اش انتقال داده و ۵ میلیون جلد دیگر را تا آخر ماه جون توزیع می‌کند.

یونیسف در گزارش خود همچنین گفته است که در ماه اپریل بیش از یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۹۷ کودک نوزاد تا ۵۹ ماهه را از نظر سوءتغذیه‌ حاد در مراکز درمانی سیار و ثابت بررسی کرده است.

این نهاد گفته است که از این میان ۴۸ هزار و ۸۰۵ کودک با «ضایعات شدید» برای درمان بستری شده‌اند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل گفته است که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۲۱۰ هزار و ۶۰۵ کودک به ‌دلیل «ضایعات شدید»، خدمات «تغذیه ضروری» را در سه هزار و ۲۰۰ مرکز درمانی تحت حمایت این نهاد دریافت کرده‌اند.

براساس آماری که یونیسف ارائه کرده است، در سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۵.۲ میلیون کودک در افغانستان به خدمات بشردوستانه نیاز دارند.

این نهاد گفته است که از این میان، انتظار می‌رود که ۸۵۷ هزار کودک به خدمات درمان «سوءتغذیه‌ حاد» نیاز داشته باشند.

یونیسف گفته است که محدودیت‌های وضع‌شده علیه زنان همچنین بر ارائه‌ خدمات بشردوستانه به زنان و کودکان آسیب‌پذیر افغانستان، تأثیر می‌گذارد.

حق کار و تحصیل زنان پس از سقوط جمهوریت تاکنون ممنوع است و نهادهای بشردوستانه می‌گویند که ممنوعیت کار زنان باعث می‌شود که آن‌ها نتوانند به افراد آسیب‌پذیر در سراسر افغانستان خدمات بشردوستانه‌ لازم را ارائه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا