آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرزنان

یونیسف: نباید آموزش دختران در افغانستان در گرو سیاست باشد

خبرگزاری دید: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) ضمن ابراز مجدد نگرانی از بسته ماندن مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم، تاکید کرد که آموزش دختران نباید گروگان سیاست باشد.


پالوما اسکودرو مدیر پشتیبانی و ارتباطات جهانی یونیسف که دو روز پیش از مکتب‌های ابتدایی دخترانه در کابل بازدید کرده، گفته‌ است که بیش از یک‌ماه است که دختران بالای صنف ششم از حقوق خود برای تحصیل در سراسر افغانستان محروم هستند.
وی افزوده‌ است که دختران افغان به حمایت بین‌المللی نیاز دارند. او از کشورهای کمک‌کننده خواست که در مورد حمایت از دختران دوره مکتب در افغانستان از هیچ حمایتی دریغ نکنند.
اسکودرو همچنین گفته‌ است که ایالات متحده به عنوان یکی از کشورهای کمک‌کننده به کمک‌های خود در افغانستان ادامه خواهد داد و تحصیل دختران اولویت اصلی یونیسف در افغانستان است.
یونیسف در نظر دارد به ۲۰ هزار معلم در سراسر افغانستان معاش دو ماهه پرداخت کند و تاکنون ۳۵ میلیون کتاب درسی را در کشور توزیع کرده‌است؛ اما طا-لبان بارها گفته‌اند که ما نظام جدیدی در خصوص آموزش وضع خواهیم کرد.
این در حالی است که بسته‌شدن مکتب‌های دخترانه بالای صنف ششم یکی از نگران‌کننده‌ترین مسائل در افغانستان بوده که واکنش‌های ملی و جهانی را برانگیخته‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا