اسلایدشوجهان

یوکیا آمانو: امریکا برجام را نقض نمی‌کند

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، ابراز اطمینان کرد که امریکا برجام را نقض نخواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از رسانه‌های خارجی، یوکیا آمانو گفته است که توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ ماندگارتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود.
آمانو همچنان افزوده است که این توافق بسیار بیشتر از حد تصورات، مستحکم است و پیدا کردن راه حل دیگری به جای برجام«بسیار مشکل» خواهد بود.
وی تصریح کرد:«این یک توافق دوجانبه نیست. این توافقی میان چندین گروه نمی‌باشد، بلکه توافقی با تمام جامعه بین‌المللی است.»
آمانو اظهار داشته است که تنش‌های ناشی از برخی مسایل که در برجام گنجانده نشده است– از جمله برنامه موشکی ایران– ممکن است اعتماد طرفین را تضعیف کند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی راجع به انتقادهای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، اعلام کرد:« آژانس بین المللی انرژی اتمی، سازمانی فنی(تخصصی) است و تمرکز ما نیز روی واقعیت‌هاست. ایران، توافق هسته‌ای را اجرا می‌کند و آژانس نیز نظارت و راستی‌آزمایی توافق را ادامه می‌دهد. بنابراین، ما گمانه‌زنی نمی‌کنیم و نگران نیستیم. با امریکایی‌ها نیز صحبت خواهیم کرد.»
وی با بیان اینکه«توافق هسته‌ای ایران و اجرای آن اهمیت زیادی دارد»، برجام را مهم‌ترین اولویت آژانس بین‌المللی انرژی برشمرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا