آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

یک‌سالگی توافق دوحه؛ طالبان امریکا رابه نقض تعهدات متهم کرد

یک سال پس از امضای توافق‌نامه ۲۹ فبروری، گروه طالبان ایالات متحده را به نقض این توافق متهم کرد و به منظور تسریع مذاکرات میان‌افغانی، خواستار برداشته شدن گام‌های عملی شد.

به گزارش خبرگزاری دید، گروه طالبان به مناسبت یک‌سالگی توافق‌نامه ۲۹ فبروری با نشر اعلامیه‌ای امروز یکشنبه(۱۰ حوت) می‌گوید که این گروه به تمام محتویات توافق‌نامه متعهد است و از ایالات متحده خواست تمام تعهدات خود را عملی کنند.
در اعلامیه این گروه آمده است: توافق‌نامه دوحه راه عملی را برای برقراری امنیت و ثبات در افغانستان ایجاد نموده است. اگر در مقابل آن، به هر بدیلی دیگر تلاش می‌شود، نتیجه آن از همین اکنون به ناکامی محکوم می‌باشد.
این گروه در ادامه افزود که طالبان بر اساس توافق‌نامه دوحه در عملیات‌های خود کاهش قابل ملاحظه‌ای آورده است، اما طرف مقابل درین مورد مسئولیت خود را به درستی ادا نکرده است و بمباردها، حملات درون، چاپه‌ها و عملیات های تهاجمی هنوز هم انجام می‌شود.
با این حال، طالبان با بیان برخی کمبودی‌ها، از جمله رهایی زندانیان باقی‌مانده و حذف نام‌های اعضای این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل متحد، می‌گویند که توافق‌نامه به جهت مثبت روان است.
گفتنی است که با امضای توافق‌نامه دوحه، قتل‌های هدفمند و خشونت‌ها در سراسر کشور افزایش یافت. امری که باعث شد بسیاری فعالان حقوق مدنی و اعضای رسانه‌ها کشور را ترک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا