آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

یک روستای استراتیژیک و سه پاسگاه امنیتی در فاریاب سقوط کرد

مسوولان محلی و امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که منطقه استراتیژیک”قورچی” در ولسوالی بلچراغ و سه پاسگاه امنیتی مربوط ارتش ملی و سرحدی در ولسوالی “غورماچ” به دست طالبان سقوط کرده و نیروهای دولتی و طالبان متقبل تلفات شدند.
مسوولان محلی فاریاب می‌گویند که در ولسوالی بلچراغ یک‌تن از خیزش‌های مردمی کشته شده، ۵ تن مجروح شده، سه پاسگاه و ۱۱ پاسگاه خیزش مردمی با یک میل زیکویک و یک انبار مهمات مربوط قوماندان عبدالرحیم به دست طالبان افتاد که ۶ ماه برای دوام جنگ این گروه کفایت خواهد کرد.
یک مسوول امنیتی که نخواست نامش گرفته شود، می‌گوید که داملا نادر و غضنفر از طالبان ولایت سرپل به حمایت مولوی باقی ولسوال خودخوانده شان در بلچراغ آمده‌اند و در جنگ دیشب کشته شدند.
در همین حال، دو پاسگاه امنیتی نیروهای ارتش ملی دیشب در ولسوالی غورماچ به دست طالبان سقوط کرد، یک سرباز جان باخت و دو تن دیگر زخم برداشتند؛ اما پاسگاه صبح امروز دوباره به کنترول دولت درآمد.
از سوی هم محمد سمیع خیرخواه، رییس و صبغت‌الله سیلاب، عضو شورای ولایتی فاریاب هشدار می‌دهند که اگر دولت برای بازپس‌گیری مناطق یاد شده از طریق زمین و هوا اقدام عاجل نکند، بلچراغ سقوط می‌کند و دردسر دیگری برای نیروهای امنیتی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا