آخرین اخبارجهانسیاست

یک سال پس از حمله خونین بر میدان هوایی کابل، دولت امریکا بر بازداشت عاملان تاکید کرد

خبرگزاری دید: وزارت خارجه امریکا در سالگرد کشته‌شدن ١٣ سرباز امریکایی و دست‌کم ١٧٠ نفر از شهروندان افغانستان در حمله تروریستی داعش بر میدان هوایی کابل، می‌گوید که عاملان این حمله را تعقیب و دستگیر خواهد کرد.


وزارت خارجه امریکا روز گذشته در بیانیه‌ای گفته است که یک سال پیش در چنین روزی، ۱۳ سرباز امریکایی در حمله تروریستی به میدان‌هوایی کابل جان خود را از دست دادند.
این وزارت ماموریت این سربازان را ایثارگرانه خواند و افزود که این رخداد، یک روز دردناک برای آن‌ها در وزارت خارجه و سایر ماموریت‌های دیپلماتیک است.
در بیانیه این وزارت آمده است: ما همچنین برای بیش از ۱۷۰ افغانستانی که در این حمله جان خود را از دست دادند، غمگین هستیم. آن‌ها فقط به دنبال فرصتی برای شروعی جدید در جای دیگر بودند و ما عمیقاً به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گوییم.
وزارت خارجه امریکا در ادامه بیان داشت: ما هرگز از پیگیری عدالت برای کسانی که این حمله را انجام دادند، دست نخواهیم برداشت. ما به همکاری نزدیک با شرکای بین‌سازمانی خود برای یافتن و دستگیری آن‌ها ادامه می‌دهیم.
این وزارت خاطرنشان کرد که به دنبال دیپلماسی اصولی و سایر اقدامات است تا اطمینان حاصل کند که افغانستان دیگر هرگز به پناهگاه تروریست‌های بین‌المللی تبدیل نمی‌شود.
سال گذشته ١٣ تفنگدار دریایی امریکا و حدود ١٧٠ تن از مردم افغانستان در حمله تروریستی بر میدان‌هوایی کابل جان باختند.
مسئولیت این حمله را داعش به دوش گرفت.
گفتنی است که امریکا به تلافی آن، حمله هوایی را در کابل انجام داد که منجر به کشته شدن ١١ غیرنظامی از جمله ٧ کودک شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا