آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

یک شرکت حمل و نقل هوایی در کابل افتتاح شد

رسول شهزاد: کابل

خبرگزاری دید، مسئولان وزارت صنعت و تجارت در افتتاح یک شرکت حمل و نقل هوایی می‌گویند که تولید کنندگان داخلی باید با معیارهای بین المللی کار کنند و همچنان مشکلات تاجران افغانستانی در پاکستان حل شده است.

مسئولان وزارت صنعت و تجارت در افتتاح شرکت لوجستیکی هوایی (مفید کارگو) می‌گویند که مشکلات تاجران در پاکستان حل شده و از تولیدات گنندگان داخلی خواستند تا با معیاری‌های بین‌المللی کار نمایند.

شرکت لوجستیکی مفید کارگو به عنوان نخستین شرکت کارگوی هوایی در کشور امروز (شنبه، ۲۳ ثور) در میدان هوایی کابل افتتاح و به کار آغاز کرد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی در افتتاح این شرکت لوجستیکی گفت که تجارت و بازار رقابتی یکی از عناصر رشد کشور است.

عزیزی افزود که امارت اسلامی از سکتور خصوصی حمایت همه جانبه می‌کند و از تولیدکنندگان داخلی خواست تا در تولیدات محصولات با کیفیت توجه جدی و اعتماد مشتریان را حفظ نمایند.

وی، تاکید کرد که تجار و سرمایه‌گذاران در بخش کارگوی هوایی مشکلات زیاد داشتند اما؛ با آغاز فعالیت این شرکت از مشکلات شان کاسته خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت درباره‌ سفرش به کشورهای ایران و پاکستان گفت که از ساحات مختلف بنادر کشورهای همسایه دیدن نموده و وزارت صنعت و تجارت خواستار بیلانس تجارت در این کشورها است.

‏از سویی هم، محمدیونس مومند معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در افتتاح این شرکت گفت که تجارت در تمامی کشورها به صورت نورمال جریان دارد و خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان امارت اسلامی از بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشور شد.

‏همچنان محمد فروتن رییس اتاق زراعت و مالداری گفت که تجارت و سرمایه‌گذاری یکی از عناصر اساسی و مهم در کشور می‌باشد.

فروتن از مسئولان میدان هوایی خواست که در جریان صادرات کالاهای تجاری به اموال سریع‌الفساد کشور اولویت دهند.

از سوی دیگر عبدالکریم عارفی، یکی از سرمایه‌گذاران کشور گفت که امروز همزمان با افتتاح این شرکت، ۱۸ تن کالای تجاری از کشورهای مختلف وارد میدان هوای کابل شده است.

عارفی افزود که این شرکت میان کابل و دبی فعالیت خواهد داشت و بنابر عدم اخذ دیمرج از کالاهای تجاری، نسبت به سایر شرکت‌ها فعالیت‌اش متمایز می‌باشد.

گفتنی است است که در دو سال پسین تاجران و سرمایه‌گذاران از نبود شرکت‌های هوایی برای حمل و نقل شکایت داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا