آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

یک شنبه و دوشنبه هوا بارانی است/ شما شنبه نماز استسقا بخوانید!

آقای رییس جمهور! ما نماز می‌خوانیم، شما هم با رییس‌ دفترتان و سایر دوستان بخوانید. شاید خدا نگاهی بیندازد و این پیش‌بینی مثل دیگر پیش‌بینی‌های انترنتی مانند کابوس ۲۰۱۴ درست از آب در بیاید.


دو هفته پیش در کشور همسایه‌مان ایران، برخی مذهبیون آن کشور برای آرام ساختن اعتراض‌های اجتماعی آن کشور پیشنهاد نماز باران را دادند. این حرکت در حالی بود که هواشناسی پیش‌بینی کرده بود که هوای شهرهای «قم» و «اصفهان» درست روز بعد از نماز باران، بارانی خواهد بود. این حرکت با توجه به امکانات انترنتی و به لطف وب‌سایت‌های جهانی هواشناسی که برامه پیش‌بینی هوایشان در تمام موبایل‌های هوشمند موجود است، به سرعت توسط مردم شناسایی و نادیده گرفته شد.
حالا رییس‌ جمهور ما نیز به احتمال زیاد به پیشنهاد مشاورین انترنتی‌اش برای آرام ساختن اوضاع عمومی، دست به نماز باران برده است. حرکتی که شاید بتواند برای مردمی که به لطف مافیا و دوستانش از مجموع میلیاردها دالر پول خیراتی، صاحب انترنت و حتا امکانات اولیه زندگی نشده‌اند، به نوعی معجزه و لطف الهی باشد که بعد از آن مبلغین مذهبی بگویند: (شکر خدا شامل حال ما شده است، درست است که مشکلات بسیار داریم اما هنوز خداوند ما را دوست دارد) و به این بهانه میزان خشم عمومی از بلایای دیگر موجود در این سرزمین را کاهش بدهند.
مشکل اینجاست که هواشناسی نیز آب‌وهوای کابل را در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو بارانی گفته است و احتمال بارندگی نیز در روزهای یک شنبه و دوشنبه بسیار است.
احتمال می‌رود ملای استخاره بگیر( مجددی صاحب) دیگری هم مردم ناراضی را نکوهش کند و بگوید: دیگر ناشکری نکنید!
اما آقای رییس جمهور! عمیقاً ما دعا می‌کنیم، عاجزانه و صادقانه از خداوند طلب بخشش و مغفرت می‌کنیم. دعا می‌کنیم باران ببارد و پیش‌بینی هوا شناسی و پیش بینی نماز شما درست از آب در بیاید. اما دعاهای دیگری هم می‌کنیم. دعا می‌کنیم ریشه فساد و فاسد از این کشور گم شود، دعا می‌کنیم «ستون پنجم‌»ها نابود شوند، دعا می‌کنیم متعصبین به درد وطن دوستی آشنا شوند. دعا می‌کنیم دیگر یتیمی به یتیم‌های جنگ اضافه نشود. دعا می‌کنیم کودکان دیگر آسیب نبینند و خائنین و مسئولین کم‌توجه و رشوه‌خور که در اشک‌های آنان دخیلند به قهر خدا دچار شوند. دعا می‌کنیم که خداوند به ما تدبیر و عقلی بدهد تا در برابر ظالم بایستیم و دیگر نمایندگان اشتباه انتخاب نکنیم. دعا می‌کنیم خداوند به ما هوشیاری بدهد تا بتوانیم از ثروت‌های مادی مثل معادنمان دفاع کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم. دعا می‌کنیم آن‌قدر هوشیار شویم تا سرنوشت کشورمان را خارجی‌ها انتخاب نکنند و ما را مثل مهره‌های شطرنج جا به جا نکنند و گوش به زنگ آن‌ها نباشیم که هرچه گفتند را بپذیریم و هر بدی و نفرتی را که رهبران انجام می‌دهند به گردن خارجی‌ها بیندازیم که تصمیم آن‌هاست!
دعاهای زیادی می‌کنیم. اما ترس ما این است که اگر این دعا‌ها مستجاب شود، دیگر کسی از اطرافیانتان وجود نداشته باشد. شما که خوبید و آرزوهای بزرگی دارید. مشکل ما شما نیستید.
آقای رییس جمهور! ما نماز می‌خوانیم، شما هم با رییس‌ دفترتان و سایر دوستان بخوانید. شاید خدا نگاهی بیندازد و این پیش‌بینی مثل دیگر پیش‌بینی‌های اینترنتی مانند کابوس ۲۰۱۴ درست از آب در بیاید.
مصطفی هزاره

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا