آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

یک عضو کلیدی بازداشت شده داعش با اسلم فاروقی، بنگلادیشی است

ریاست امنیت ملی در توییتی تازه، خبر داده که یک عضو کلیدی بازداشت شده گروه داعش با اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان این گروه، شهروند بگلادیش است.

ریاست امنیت ملی در توییتی تازه، خبر داده که یک عضو کلیدی بازداشت شده گروه داعش با اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان این گروه، شهروند بگلادیش است.
به گزارش خبر گزاری دید، ریاست عمومی امنیت ملی روز یک‌شنبه (۲۴ حمل) در توییتی گفته است که این شهروند بنگلا‌دیش به نام «محمد تنویر» و عضو کلیدی گروه داعش بوده که با اسلم فارقی رهبر شاخه خراسان این گروه بازداشت شده است.


این ریاست همچنان گفته است که محمد تنویر و علی‌محمد شهروند پاکستان، دو نفر از اعضای کلیدی شاخه‌ خراسان گروه داعش از جمله افرادی‌‌اند که همراه با اسلم فاروقی بازداشت شده‌اند.
امنیت ملی در شانزدهم حمل اعلام کرد که عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی رهبر شاخه خراسان گروه داعش، همراه با ۱۹ همکارش را طی عملیاتی بازداشت کرده است.
عبدالله اورکزی مشهور به اسلم فاروقی باشنده‌ اصلی قریه‌ آخندزادهگان منطقه‌ی اورکزی‌ایجنسی پاکستان است.
معلومات امنیت ملی نشان می‌دهد که او پیش از این به عنوان مسئول نظامی شهر پشاور، فرمانده گروه داعش مستقر در دره عبدالخیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار و مسئول عملیات‌های داعش در خیبرایجنسی بوده است.
طبق اعلام ریاست عمومی امنیت ملی، اسلم فاروقی در اعترافات ابتدایی خود از ارتباط گسترده سازمان‌های استخباراتی منطقه با شاخه خراسان گروه داعش پرده برداشته است.
قاری زاهد مشهور به معاذ مسئول نظامی داعش در افغانستان و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه‌ پاکستانی مسئول جلب‌وجذب و تنظیم افراد در «کتیبه‌های مختلف داعش» در ولایت ننگرهار از کسانی‌اند که همراه با رهبر شاخه خراسان داعش بازداشت شده‌اند.
گفتنی است که، پاکستان پس از بازداشت اسلم فاروقی خواهان تسلیم‌دهی او به این کشور شده بود، اما افغانستان این درخواست را رد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا