آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهصحت

یک مرکز بهداشتی رایگان در غرب کابل افتتاح شد

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: یک نهاد خیریه که در بخش صحت فعالیت دارد دومین مرکز صحی را در یک منطقه فقیر نشین در غرب کابل افتتاح کرد.


مسئولان نهاد خیریه موسوم به «بنیاد خیریه دریچه صحت» که خدمات صحی را به طور رایگان برای شهروندان ارائه می‌کند، دومین مرکز صحی خویش را در ساحه «دهم عاشورا» غرب کابل افتتاح کرد.
شعیب شبان رییس این بنیاد خیریه روز دوشنبه (۲۴ اسد) در مراسم افتتاح این مرکز صحی‌ گفت: امروز در دورتر‌ین نقطه غرب کابل که مردم آن به خدمات صحی دسترسی ندارند این مرکز صحی را افتتاح کردیم تا خدمات صحی را به طور رایگان به مردم ارایه کنیم.
آقای شبان با بیان اینکه هدف ما دسترسی مردم محروم به خدمات صحی می‌باشد گفت: ما در بخش‌های داخله عمومی، داخله اطفال، نسادی ولادی، عقلی و عصبی، جلدی، روان درمانی، طب سوزنی و معاینه تلویزیونی و لابراتوار برای مردم خدمات ارایه می‌کنیم.
او گفت: ما در سه سال فعالیت خویش در کابل و برخی ولایات دیگر بیش از ۷ هزار امراض مختلف را تداوی کردیم و بعد از این هم تلاش داریم که نیازمندان را تحت پوشش خدمات صحی قرار بدهیم.
رییس نهاد خیریه دریچه صحت همچنان گفت که تمام داکتران که در این مراکز کار می‌کنند، رضا کار هستند و بدون هیچ امتیاز و معاش به صورت شبانه روزی به مردم خدمت می‌کنند.
این در حالی است که بعد از ایپدمی کرونا در جهان و مخصوصاً در افغانستان بخش صحی کشور دگرگون شده و سقوط جمهوریت و روی کار آمدن امارت اسلامی بخش صحی را کاملاً فلج کرد.
از سویی هم، سید باقر واعظی عالم دین گفت که در این ساحه از غرب کابل محروم‌ترین مردم زندگی می‌کنند که دسترسی به خدمات صحی ندارند.
آقای واعظی با قدردانی از مسئولان بنیاد خیریه دریچه صحت گفت: ما با مسئولان بنیاد خیریه دریچه صحت که خدمات رایگان صحی را ارائه می‌کنند همکار هستیم.
محمد رحیمی وکیل گذر «دهم عاشورا» گفت: مردم این ساحه به دلیل نداشتن فیس داکتر اکثر مریض‌های خویش را از دست دادند.
به گفته او در این ساحه از غرب کابل ۱۷۰۰ خانواده که نفوس آن بیشتر از چهار هزار تن می‌باشند زندگی می‌کنند.
گفتنی است که سازمان‌های صحی جهانی هشدار داده بود که اگر روال خدمات صحی در افغانستان تسریع و تصحیح نشود، شاهد یک فاجعه خواهیم بود.
سازمان صحی جهان از فروپاشی نظام صحی در افغانستان ابراز نگرانی کرده می‌گویند در برخی از مناطق افغانستان مردم به هیچ گونه خدمات صحی دسترسی ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا