آخرین اخبارجهانصحت

یک میلیارد دوز واکسین کرونا از سوی گروه ۷ به کشورهای فقیر اختصاص داده می‌شود

نشست سران گروه هفت در حالی روز گذشته (جمعه ۲۱ جوزا) در بریتانیا آغاز شد که کشورهای عضو این گروه در نظر دارند یک میلیارد دوز از واکسین کرونا به کشورهای فقیر جهان اختصاص دهند.


به نقل از یورونیوز، بنا به اعلام دولت بریتانیا که ریاست دوره‌ای گروه هفت را برعهده دارد «طرحی برای گسترش تولید واکسین» نیز از سوی کشورهای عضو اعلام خواهد داشت.
بریتانیا قرار است ۱۰۰ میلیون دوز از یک میلیارد دوز وعده داده شده را تامین کند. پیشرفت قابل توجه کارزار واکسیناسیون در بریتانیا به لندن امکان داده است تا دوزهای اضافی خود را به دیگر کشورهای جهان اختصاص دهد.
تاکنون نزدیک به ۷۰ میلیون دوز از واکسین کرونا در بریتانیا تزریق شده است. نیمی از یک میلیارد دوز وعده داده شده از سوی گروه هفت را ایالات متحده امریکا تامین خواهد کرد. جو بایدن رییس جمهور امریکا در این مورد گفت: «وظیفه بشردوستانه ما این است که تا حد ممکن جان آدم ها را نجات دهیم».
یک میلیارد دوز واکسینی که گروه هفت وعده آن را داده قرار است از طریق ساز و کار «کوواکس» در بین «۹۲ کشور جهان» تقسیم شود. از این میان ۲۰۰ میلیون دوز قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ در اختیار کشورهای فقیر قرار گیرد.
ساز و کار «کوواکس» تاکنون بیش از ۸۰ میلیون دوز از واکسین بیماری همه گیر «کووید- ۱۹» را در ۱۲۹ کشور یا منطقه جهان تقسیم کرده است.
شماری از هواداران محیط زیست روز جمعه همزمان با آغاز نشست سه روزه سران گروه هفت در بریتانیا در اعتراض به تغییرات آب و هوایی و سیاست های هفت کشور صنعتی تظاهرات کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا