آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

وزیر خارجه ایران:

یگانه راه حل منازعه افغانستان گفت‌وگوی میان‌افغانی است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که یگانه راه حل صلح‌آمیز برای منازعات افغانستان، آغاز گفت‌وگوها میان طرف‌های افغانی است.
آقای ظریف، پس از دیداری با سرگئی لاوروف همتای روسی‌اش در مسکو، تأکید کرد که تهران از حضور گسترده داعش در افغانستان و سوء استفاده‌های کوتاه مدت سیاسی امریکا از افغانستان، نگران است.
آقای ظریف می‌گوید:«وضعیت و حضور گسترده داعش در افغانستان و همین‌طور سوء استفاده‌هایی که در افغانستان می‌شود برای اهمیت کوتاه مدت سیاسی امریکا نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.»
در همین حال، شماری از سیاست‌گران در کابل می‌گویند که زلمی خلیلزاد در دیدار با آنان، هیچ بخش از متن توافق‌نامه امریکا با طالبان را فاش نکرده و تنها گفته است که هیئت افغانی آماده گفت‌وگو با گروه طالبان هم‌زمان با امضای توافق‌نامه میان این گروه و امریکا باشد.
با این حال، آقای خلیلزاد در سفارت امریکا واقع در افغانستان، با رهبری شورای عالی صلح هم دیدار کرده اما به پرسش‌های آنان در باره زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی و دیگر جزئیات توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان، پاسخ نداده است.
آقای خلیلزاد اما گفته است که گفت‌وگوهای میان‌افغانی در پی امضاء توافق‌نامه امریکا با طالبان آغاز خواهد شد آن هم در آینده خیلی نزدیک.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا