آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

۲۰ هزار تن از نمایشگاه بین‌المللی مزارشریف بازدید کردند


دومین نمایشگاه بین‌المللی محصولات زراعتی–صنعتی داخلی با مراجعه بیش از ۲۰ هزار بازدید کننده امروز به پایان رسید.
به گزارش خبرگزاری دید٬ محمد نصیر قاسمی، مدیرعامل اتاق‌های تجارت و صنایع بلخ در گفت‌وگو با خبرگزاری دید، ضمن مفید و موثردانستن نمایشگاه، هدف از برگزاری آن را معرفی اجناس تولیدی داخلی، تشویق کارخانه‌داران و تولیدکنندگان و تشویق مردم برای خرید و استفاده اجناس داخلی عنوان کرد .
آقای قاسمی گفت: در چهار روز گذشته بیش از ۲۰ هزار تن از غرفه‌های نمایشگاه بازدید کرده‌اند و ده‌ها قرارداد در زمینه‌های مختلف عقد شده است. هم‌چنان امضای موافقت‌نامه‌های تجارتی تا روزهای بعد از نمایشگاه نیز ادامه خواهد داشت.
قاسمی افزود: در این چهار روز نمایشگاه به روی عموم مردم اعم از زنان، کودکان و فامیل‌ها باز بود، به همین دلیل غرفه‌داران از فروشات نیز راضی هستند.
محمد خالد حیدری، یکی از غرفه‌داران که تولیدات ادویه و مصاله‌جات دیگ داخلی را به نمایش گذاشته است، می‌گوید: آنان تمامی مواد خام مورد نیاز را از داخل افغانستان تهیه و به قیمت مناسب و کیفیت خوب عرضه می‌کنند.
حیدری در ادامه افزود که تولیدات آنان توانسته تا ۳۰ درصد قیمت اجناس مشابه پاکستانی را کاهش دهد.
به باور وی، برگزاری نمایشگاه مانند پل ارتباطی، تولید کننده را به مصرف‌کننده ارتباط می‌دهد.
محمد یاسین، یکی از باشند‌گان مزارشریف به خبرگزاری دید گفت: قبل از این نمی‌دانستم این‌همه اجناس مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.
وی می‌افزاید: مسوولیت هر شهروند است تا با استفاده از اجناس تولیدی داخلی اقتصاد کشور را تقویت کند.
دومین نمایشگاه بین‌المللی زراعتی–صنعتی در مزار شریف پنجشنبه ۷ ثور در مزار شریف افتتاح و برای ۴ روز به روی علاقه‌مندان باز بود. ۱۵۰ غرفه در بخش‌های مواد غذایی، مواد شوینده، محصولات مختلف زراعتی، صنایع دستی بانوان، البسه و دیگر تولیدات داخلی از بلخ و دیگر ولایات کشور و کشورهای اندونزیا و ایران در این نمایشگاه سهم گرفته بودند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا