آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

۴۹۰۰ داکتر، در سال گذشته ثبت و راجستر شده

شورای طبی افغانستان، منحیث یک نهاد مستقل وظیفه دارد تا مصئونیت مریض را از طریق بهبود و ارتقای کیفیت خدمات صحی، داکتران طب و دندان و برنامه‌های آموزشی طبی، در کشور یقینی سازد.

شورای طبی افغانستان، منحیث یک نهاد مستقل وظیفه دارد تا مصئونیت مریض را از طریق بهبود و ارتقای کیفیت خدمات صحی، داکتران طب و دندان و برنامه‌های آموزشی طبی، در کشور یقینی سازد.
به گزارش خبرگزاری دید، داکتر محمد اقبال امان معاون تخنیکی شورای طبی افغانستان که در برنامه «حسابدهی حکومت به ملت»، در مرکز اطلاعات ورسانه‌های حکومت حضور یافته بود، گفت که دستاوردهای این شورا دربخش امور حقوقی شامل تصویب قانون شورای طبی افغانستان، تدوین رهنمود ملی اخلاق طبابت، تدوین مسوده نهایی مقرره رسیدگی به شکایات و تخلفات طبی و ایجاد کمیته کاری بین‌الوزارتی برای تدوین اسناد حقوقی جهت رسیدگی به شکایات و تخلفات طبی می‌باشد.
راجستریشن ۴۹۰۰ تن از داکتران طب در ولایت‌های کابل، بلخ، هرات، ننگرهار، کنر و لغمان، طرح و ترتیب بروشور‌های آگاهی عامه، تدویر برنامه آگاهی‌دهی داکتران در شهر کابل و ولایت‌های بلخ، هرات، قندهار، ننگرهار، لغمان و کنر، تدویر برنامه آگاهی‌دهی در شفاخانه‌های دولتی و خصوصی در سطح مرکز و ولایت‌ها و دانشگاه طبی کابل؛ از دستاوردها شورای طبی افغانستان در بخش راجستریشن اطبا است.
دربخش رسیدگی به شکایت‌های طبی می‌توان از تدوین مقرره رسیدگی به شکایات و تخلفات طبی، تدوین طرز العمل رسیدگی به شکایات و تخلفات طبی، امضای تفاهم‌نامه سه جانبه با وزارت صحت عامه و لوی څارنوالی، ایجاد کمیسیون رسیدگی به شکایات وتخلفات طبی و تهیه فورم ثبت شکایات به دو لسان رسمی کشور، نام برد.
آقای امان افزود که نهایی سازی پلان استراتژیک شورای طبی افغانستان و تشریک پلان استراتژیک با ادارت ذیربط و تمویل کنندگان داخلی و خارجی، امضای تفاهم‌نامه همکاری با شورای طبی انگلستان، امضای تفاهمنامه همکاری با شورای طبی استرالیا و امضای تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون بین‌المللی تعلیمات طبی از برنامه‌های این شورا برای سال ۱۳۹۸ است.
در سال ۱۳۹۸ قرار است حداقل ۱۲هزار داکتر در ولایت‌های کابل، قندهار، بدخشان، کندز، فراه، هلمند، نیمروز وجوزجان ثبت و راجستر شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا