اجتماعاسلایدشوافغانستان

۵.۶ میلیون تن در کشور نیازمند کمک‌ اضطراری هستند

سازمان ملل می‌گوید، بیش از ۳.۶ ملیون تن از کمک‌های اضطراری آنان در سال ۲۰۱۶ برخوردار شده اند. این نهاد از رقم رو به رشد نیازمندان ابراز نگرانی کرده گفته است که احتمالاً سال جاری این تعداد به ۵.۶ میلیون افزایش یابد.
دفتر نمایندگی سازمان ملل برای کمک‌های بشری در کابل گفته است که بیش از ۳.۶ میلیون افغان از کمک‌های آنان در سال گذشته میلادی بهره‌مند شده‌اند. در واقع این رقم نزدیک به یازده درصد تمام نفوس این کشور را در بر می‌گیرد.
به نقل از دویچه‌وله، دومینیک پارکر، رییس نمایندگی سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه در کابل گفته است که با توجه به رقم بلند در سال گذشته، انتظار می‌رود که تعداد نیازمندان به کمک‌های اضطراری در سال جاری بیش از پیش، افزایش یابد.
دومینیک پارکر گفت:« ۲۰۱۷ یکی از سال‌های پر چالش دیگر برای افغانستان خواهد بود و جوامع بشری باید تلاش‌های خود را بیشتر کنند.»
پیش‌بینی‌های این سازمان نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی رقم نیازمندان به کمک‌های اضطراری به ۵.۶ میلیون خواهد رسید. این نهاد بین‌المللی دلیل افزایش احتمالی این افراد را خشونت‌های موجود و فرار مردم از این مناطق بیان کرده‌است.
نمایندگی سازمان ملل در امور کمک‌های بشری در کابل، بازگشت جاری مهاجرین افغان از خاک پاکستان را از عوامل تاثیرگذار بر این چالش دانسته است.
از سال ۲۰۱۶ به این‌طرف، بخش وسیعی از کمک‌ها برای یک میلیون آواره و ششصد هزار بازگشت‌کننده از پاکستان، ارایه می‌شود. این کمک‌ها شامل مراقبت‌های درمانی، مواد غذایی، آب آشامیدنی و سرپناه‌های موقت است.
در ماه‌های اخیر سال گذشته میلادی، حکومت افغانستان نیز از چالش رو به گسترش بیجاشدگان داخلی در این کشور ابراز نگرانی کرده بود. وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان اعلام داشت، علاوه بر مهاجرانی که به افغانستان برگشته‌اند، حدود یک میلیون نفر در داخل این کشور به دلیل جنگ و ناامنی از خانه‌ها و روستاهای شان بیجا شده‌اند. مقامات وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان، رساندن کمک‌های زمستانی به این تعداد از برگشت‌کنندگان و بیجاشدگان را کار دشوار دانسته بود.
این در حالی است که گزارش ماه سپتمبر سال گذشته میلادی سازمان ملل بیان داشته بود که در ۹ ماه این سال، بیش از ۲۴۵ هزار افغان به دلیل جنگ در داخل افغانستان بی‌خانمان شده‌اند و شمار مجموعی بیجا شدگان داخلی کشور به بیش از ۱.۱ میلیون تن رسیده‌است.
این گزارش همچنان توضیح داده بود که از این جمع بیش از ۳۵ هزار خانواده بی‌خانمان شده اند که ۵۶ درصد کودکان، ۲۳ درصد زنان و ۲۲ درصد مردان بزرگسال هستند. آمار می‌رساند که مردم در ۱۲۹ ولسوالی از ۳۹۹ ولسوالی در ۳۴ ولایت افغانستان بیجا شده و به مناطق امن‌تر پناه برده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا