آخرین اخباراسلایدشوافغانستانگزارش

۶ هزار طالب در فراه به فرمان مشاوران پاکستان می‌جنگند

مسئولان بلندپایه در ولایت فراه از وجود ۶ هزار مخالف مسلح در این ولایت خبر داده و می‌گویند، این جنگجویان زیر فرمان مشاوران پاکستانی رهبری می‌شوند تا اهداف غیر اسلامی و انسانی‌شان را پیاده کنند.
محمد یونس رسولی معاون والی فراه، به خبرگزاری دید می‌گوید: در حال حاضر چندین گروه از طالبان مسلح فعالیت‌های ضد دولتی در این ولایت دارند.
به گفته او، طالبان پاکستانی در ردیف اول این گروه‌های تروریستی قرار دارند که همه مردم از دست آن‌ها در نگرانی به سر می‌برند.

آقای رسولی می‌افزاید در ادامه این گروه‌ها، طالبان چیچنی، ازبیکستانی و تاجیکستانی نیز حضور دارند که زیر فرمان و رهبری مشاوران پاکستانی مدیریت می‌شوند.

موصوف بیان می‌دارد اهداف اصلی شورشیان طالب در ولایت فراه، روی تخریب پروژه‌های انکشافی – اقتصادی و جاسازی ماین‌های کناره جاده‌ای متمرکز است.

این مسئول ادامه می‌دهد، برخی از کشورهای نزدیک و دور پیرامون حل مشکلات افغانستان خوب حرف می‌زنند، اما در هنگام عمل هیچ صحبتی در کار نیست.
در همین حال، شاه محمود نعیمی معاون شورای ولایتی فراه می‎گوید که آمار طالبان در مقایسه با گذشته در این ولایت افزایش یافته است.
او می‌گوید، در حال حاضر ۶ هزار شورشی طالب در ولسوالی‌ها و حومه شهر فراه، فعالیت‌های تروریستی و تخریبی می‌کنند.
این مقام می‌افزاید، یکی از پرسش‌هایی که آمار طالبان به تناسب گذشته در فراه بیشتر شده‌است برخواسته از هجوم طالبان ولایات همجوار به ولایت فراه ‌است.
آقای نعیمی افزود که طالبان بر علاوه فعالیت‌های ضد دولتی‎شان در حال حاضر از جنگ‌افزارهای نظامی «روسی» دوربین‎دار جهت درگیری با نیروهای امنیتی افغان استفاده می‌کنند.
گفتنی است که ولایت فراه هرازگاهی شاهد حملات شدید طالبان بر مراکز نظامی و غیر نظامی این ولایت بوده است، ولی تاکنون نشانه‎ای از وجود داعش در این ولایت دیده نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا