آخرین اخباراجتماعافغانستانزنان

۷۰ کورس سوادآموزی در بامیان راه‌اندازی شد

هفتاد کورس سوادآموزی توسط دانشجویان رضاکار دانشگاه بامیان، طی مراسمی راه اندازی شد.

هفتاد کورس سوادآموزی توسط دانشجویان رضاکار دانشگاه بامیان، طی مراسمی راه اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، نهاد اجتماعی دانشجویان دیپارتمنت تاریخ دانشگاه بامیان به همکاری آمریت سواد آموزی ریاست معارف این ولایت طی همایشی فعالیت‌های رضاکارانه‌ی خویش را با ایجاد کورس‌های سواد آموزی در مرکز بامیان، آغاز کرد.
این نهاد دانشجویی بر اساس تفاهم نامه‌ای که با وزارت معارف به امضا رسانده است، متعهد است تا ۷۰ کورس سوادآموزی را که در آن بیش از ۵۰۰ سواد آموز تحت پوشش قرار می گیرند، راه اندازی نماید.
در مراسمی که به همین منظور برگزار شده بود، محمد لایق صالحی رئیس نهاد اجتماعی محصلین دیپارتمنت تاریخ، لطیفه محسنی معاون اجتماعی ولایت، محمد ایوب آروین رئیس معارف و عزیزالله رحمانی آمر بخش حمایت از حقوق اطفال دفتر ساحوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان سخنرانی کردند.
سخنرانان، ضمن قدردانی از اقدام نیک و مسئولانه‌ی محصلین و این نهاد دانشجویی، بر اهمیت، نقش و جایگاه سواد سخن گفتند و بر مبارزه با بی سوادی، در راستای محو این پدیده، تأکید کردند.
در ادامه، مقدار مواد تشویقی برای استادان کورس‌های سواد آموزی، از طرف آمریت سواد آموزی توزیع و به صورت نمونه یکی از کورس‌های سواد آموزی، با قطع نوار، افتتاح و آغاز به فعالیت کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا