آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

دسته‌های انتخاباتی و نهادهای ناظر:

‌غنی سفرهای کمپاینی‌اش را متوقف کند

سفرهای ولایتی محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور برای چندمین‌بار واکنش تند دسته‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر انتخابات و احزاب سیاسی را برانگیخته است.

سفرهای ولایتی محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور برای چندمین‌بار واکنش تند دسته‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر انتخابات و احزاب سیاسی را برانگیخته است.
شماری از دسته‌های انتخاباتی، نهادهای ناظر بر انتخابات و احزاب سیاسی در واکنش به سفرهای رییس جمهور غنی به ولایت‌ها، دسته‌ انتخاباتی «دولت‌ساز» را به کمپاین انتخاباتی پیش از وقت و سوءاستفاده از صلاحیت‌های ریاست جمهوری متهم می‌کنند. آنان از رییس جمهور می‌خواهند که سفرهای کمپاینی خود را به ولایت‌ها متوقف کند.
محمد واعظی سخنگوی دسته‌ انتخاباتی «صلح و اعتدال» می‌گوید که سفرهای رییس جمهور غنی، هیچ‌گونه توجیه منطقی برای هزینه‌ گزافی که در این راستا به مصرف می‌رسد، ندارد.
آقای واعظی می‌افزاید که این سفرها، بیش از آن‌که برای کار باشد، جنبه‌ کمپاینی برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو دارد.
سخنگوی دسته‌ انتخاباتی صلح و اعتدال، تصریح می‌کند که رییس جمهور غنی در تلاش است تا از امکانات دولتی‌ که در اختیارش قرار دارد، استفاده کند و سفرهای کمپاینی خود را به ولایت‌ها شدت بدهد.
شماری از دسته‌های انتخاباتی و نهادهای ناظر بر انتخابات، هم‌چنان با انتقاد از سفرهای ولایتی رییس جمهور غنی، کمیسیون‌های انتخاباتی را متهم به بی‌توجهی و سکوت در این راستا می‌کنند.
محمدعارف کیانی سخنگوی دسته‌ انتخاباتی «امنیت و عدالت»، می‌گوید که رییس جمهور غنی با عزم سفرهای ولایتی، رسماً به کمپاین‌های پیش از وقت انتخاباتی می‌پردازد و کمیسیو‌ن‌های انتخاباتی، با درنظرداشت «وابستگی مالی و امتیازگیری» در این مورد سکوت اختیار کرده‌اند.
پیش از این نیز سفرهای آقای غنی از سوی تحلیلگران نوعی سفرهای انتخاباتی تعبیر شده است.
با این همه، ارگ همواره این مسایل را رد کرده و سفرهای آقای غنی را در راستای ماموریت‌های حکومتی دانسته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا