آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

۱۴۰۰ خورشیدی سال رسیدن به صلح

خبرگزاری دید فرار رسیدن سال نو، بهار نور و نوروز سال ۱۴۰۰ خورشیدی را برای تمام هموطنان عزیز تبریک گفته و آرزو دارد که سال نو و بهار نو مملو از خوشی و بهروزی و بهزیستی در سایه صلح و آرامش و امنیت باشد.


سال ۱۴۰۰ خورشیدی و قرن پانزدهم در حالی فرا رسیده که کشور عزیزمان در بحران ۴ دهه‌ای فرو رفته، اما روزنه‌ای به سوی صلح و آشتی گشوده شده است. روند صلح و گفت‌وگوهای میان‌افغانی امید ملت را برای رسیدن به صلح زنده کرده و انتظار می‌رود که در آغاز قرن جدید خورشیدی به صلح و امنیت برسیم.
خبرگزاری دید به این باور است که مردم افغانستان می‌توانند از طریق مفاهمه و گفت‌وگو به توافقی جامع و پایدار برسند و موفقانه بحران چهل ساله را پشت سر بگذارند؛ اما برای رسیدن به صلح و امنیت پایدار نیاز است که از تمام دستاوردهای عظیم کشور در ۲ دهه اخیر صیانت شده و همه آن ضرب صفر نشود.
آزادی بیان و موجودیت رسانه‌های جمعی یکی از همین دستاوردها است که کشورمان در ۲ دهه اخیر به دست آورده و یکی از افتخارات مان به شمار می‌رود، اما با دریغ و درد که اخیراً اهل رسانه با تهدیدات بلند امنیتی مواجه بوده و تروریستان تلاش کرده‌اند که با ترور و تخویف و ارعاب صدای آزادی بیان را خفه نمایند. در این عرصه ده‌ها همکارمان جان عزیز خویش را از دست داده و قربانی حلقات ضد آزادی بیان شده‌اند، بنا بر این خبرگزاری دید به عنوان یک عضو جامعه رسانه‌ای کشور از دولت می‌خواهد که در راستای تامین امنیت خبرنگاران تلاش کند و همچنان پرونده‌های قتل و خشونت علیه خبرنگاران را جداً مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار بدهد.
در اخیر یک بار فرارسیدن سال نو و قرن پانزدهم را برای کل هموطنان تبریک می‌گوییم و سال پر از صلح و صفا خواهانیم.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا