آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانزنان

شاهده، زنی که پس از تجاوز جنسی سه بار به فروش رسید

این اتفاق درد ناک زمانی شروع شد که در بیست ساله‌گی مجبور به ازدواج اجباری شد، این ازدواج پس از بیست سال زنده گی مشترک با درد و رنج به جدایی انجامید.
شاهده، زنی که باشنده اصلی ولایت هرات است، پس از آن‌که ازخانه برادرش بیرون انداخته شده برای آرامش به خانه دخترش در ولایت تخار پناه برد. اما بی خبر از آنکه اقبال بدش او را در سیاه‌چال بدبختی افکنده و تن به تیره‌بختی بزرگ داد.
اکنون شاهده در حمایت پولیس و سازمان‌های دفاع از حقوق زنان به سر می‌برد. او با درد روایت می‌کند، یک مدت که در خانه دامادش در شهر تالقان سپری کرد و سرانجام از این خانه نیز رانده شد، به دام مردی به نام رحیم‌الله افتاد که در بدل سرپناه بارها به وی تجاوز جنسی روا داشته است. این فقط کار رحیم‌الله نبوده، دوتن دیگر نیز در همدستی با این آدم بر شاهده بی‌پناه تجاوز می‌کردند.
شاهده در جریان دو سال سه بار در بدل ده هزار افغانی و ‌صدهزار افغانی از سوی رحیم‌الله و همدستانش به فروش رسیده است.
شاهده روایت کرده است که از نزد دو شوهر نخست‌اش که از طریق رحیم‌الله به آنان به فروش رسیده بود، فرار کرد و سرانجام شوهر سومش با اطلاع از سرگذشت تلخی که داشت، دو هفته پیش او را به فرماندهی پولیس تخار تسلیم کرد.
مسئولان ریاست امور زنان تخار می‌گویند، پرونده وی اکنون در نهادهای عدلی و قضایی تحت دوران است.
هم‌چنان بر اساس اطلاعات بدست آمده ریاست امنیت ملی ولایت تخار تا کنون دو تن از هم‌دستان رحیم‌الله را بازداشت کرده است.
با این همه، این پرسش که چه سرنوشتی در انتظار شاهده و هزاران شاهده دیگر که در این وطن زندگی می‌کنند، خواهد بود، هنوز بی‌پاسخ است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا