آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاستگزارش

نظام‌الدین فطرت بلوچ

همه اقوام در محور استاد عطا گرده آمده‌اند/ امریکا نباید فریب یک حلقه خاص را بخورد

نظام‌الدین فطرت بلوچ عضو رهبری جریان سیاسی توافق ملی و تغییر حمایت گسترده خود را از عطا محمد نور اعلام کرده و گفت که اکنون تمام اقوام افغانستان به درک واحدی از وضعیت رسیده و بر محور استاد عطا محمد نور جمع شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، نظام‌الدین بلوچ رییس شورای بلوچ‌های افغانستان و عضو جریان سیاسی توافق ملی و تغییر گفت: امروز تمام اقوام و مردم افغانستان نسبت به سیاست کشور، سیاست امریکا و منطقه و سیاست اشخاص و افراد «دیسانت» شده و فریب‌کار تجربه و درک مشترک پیدا کرده‌اند.
آقای بلوچ افزود: امروز حمایت‌های گسترده مردمی و اقوام در سرتاسر کشور از استاد عطا محمد نور چهره نامدار و مردمی کشور، باعث شد که ارگ‌نشینان با ناامیدی تمام دست طلب‌شان را به دروازه فرمان‌روای کاخ سفید دراز کنند تا به خاطر بی‌عزت شدن «ریش‌سفید» کاری کند.
رییس شورای بلوچ‌های افغانستان تاکید کرد که بدون حضور عطا محمد نور تامین امنیت و ثبات سیاسی در کشور ممکن نیست و امریکا باید این موضوع را مدنظر داشته باشد.
در همین حال، آقای بلوچ با اشاره به سیاست‌های ارگ ریاست جمهوری می‌افزاید که تیم حاکم در تمام سیاست‌ها و حکومت‌داری ناکام شده است: رهبرانی که در تطبیق توافقنامه حکومت وحدت ملی ناکام، در حکومت‌داری ناکام و این عالی‌جنابان به ناحق جامعه جهانی را درگیر سیاست‌های کوچک شخصی، گروهی ساخته‌اند و از این بابت شک و گمان‌هایی در بین اقوام و مردم افغانستان به وجود آمده که این مسئله باعث کاهش موثریت نیروهای بین‌المللی مخصوصاً ایالات متحده امریکا در کشور خواهد شد و خواست مردم افغانستان از جامعه جهانی این است که با در نظر داشت منافع عمومی اقوام و گروه‌های سیاسی در کشور، روابط خود را تامین کند نه در حمایت از شخص و گروهی.
گفتنی است که برخی طرف‌های موافق با ارگ اعلامیه کاخ سفید را در پیوند به مسایل سیاسی در افغانستان به سود ارگ و تقابل با عطا محمد نور تعبیر کردند؛ چیزی که تاکنون به باور کارشناسان سودی برای ارگ نداشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا