آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

رییس ‌جمهور غنی:

پاکستان خانه امن طالبان است/ اصلاحات در نهادهای امنیتی ضرورت واضح است

رییس‌جمهور غنی بعد از ادای نماز جمعه در ارگ ریاست جمهوری، طی سخنانی با تاکید بر این‌که مرکز طالبان در پاکستان است، از آن کشور خواست تا با گروه طالبان و دیگر گروه‌های هراس‌افکن که در این کشور فعالیت می‌کنند، جدی برخورد کند.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور گفت: امروز مردم ما نه تنها در کابل، بلکه در تمام افغانستان بالای گلیم غم نشسته‌اند، این روز فراموش ناشدنی است و جبران این اعمال خائنانه وظیفه هر مسلمان است.
رییس جمهور با اشاره به این‌که سنگر ما مساجد ما می‌باشد، گفت که این حملات بالای طفل، زن و مرد ما نیست بلکه حمله بالای تمام ملت است. این حملات یک پاسخ همه جانبه و سرتاسری ضرورت دارد.
آقای غنی افزود: فهرست شبکه‌ها و گروه‌های هراس‌افکنی که در خاک پاکستان حضور دارند، به این کشور سپرده شده است: ما منتظر عمل هستیم و این حرف‌ها روی کاغذ است و افغانستان، عمل واضح تقاضا دارد.
به باور رییس جمهور، نظر به انفجارهایی که صورت گرفته، ریشه این رویدادها معلوم است و طالبان نیز مسئولیت آن را به عهده گرفته‌اند.
رییس‌ جمهور غنی تاکید کرد: مرکز طالبان در پاکستان است و حالا تصمیم بر پاکستان است تا آن‌چه را که برای خود می‌پسندد برای دیگران نیز بپسندد.
آقای رییس‌ جمهور تصریح کرد که مسئولان امنیتی و دفاعی تنها بر اساس کفایت، مسئولیت و تعهد تعیین می‌شوند.
رییس‌جمهور با اشاره به پلان امنیتی کابل گفت که قرار است مقام‌های امنیتی، طرح آن را تا (یک شنبه) هفته پیش رو به وی تحویل دهند.
آقای غنی می‌گوید که امنیت در کشور به ویژه در پایتخت را جدی می‌گیرد و با این مهم، برخورد سیاسی نمی‌کند.
اشرف غنی پذیرفت که ضرورت اصلاحات واضح به خصوص در نهادهای استخباراتی و کشفی محسوس است.
رییس جمهور با اشاره به کشف خانه تیمی و دستگیری یازده تن از تروریستان در منطقه فاضل‌بیگ کابل، گفت که تروریستان نه خدا می‌شناسند و نه پیامبر خدا را.
آقای غنی در حالی این سخنان را می‌گوید که در یک هفته گذشته کابل شاهد چندین حمله تروریستی بود که در آن بیش از ۵۰۰ تن کشته و زخمی شده بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا