آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

تراژیدی حملات انتحاری در افغانستان و مرده‌ای که زنده شد

روزنامه «نیویارک تایمز» در تازه‌ترین گزارش خود به اوضاع جنگ افغانستان و زندگی پس از مرگ «احمد تمیم» افسر ۲۲ ساله پرداخته که از حمله انتحاری خونین چارراهی «صدارت» جان سالم بدر برده است.
به گزارش خبرگزاری دید، جنگ افغانستان روزانه جان ده‌ها تن را می‌گیرد. بعضی وقت‌ها تنها یگ گلوله به بدن انسان اصابت میکند، گاهی وقت‌ها هم چیزی از جسم باقی نمی‌ماند و فامیل‌های داغدار تکه‌های گوشت و استخوان را داخل تابوت به خاک می‌سپارند.
در میان زندگی جاری کابل، انفجار و انتحارهای خونین اما، گاهی هم مرده زنده میشود.
دوشنبه گذشته، در اطراف یک قبرستان پر ازدحام در کابل، دوستان احمد تمیم، افسر ۲۲ ساله قبر وی را حفاری می‌کردند. حدود ۲۰۰ نفر در زیر یک خیمه به دلیل برف باری، جمع شده بودند تا وی را دفن و با بستگان احمد تمیم ابراز همدردی کنند.
بعد از مراسم خاک سپاری، «محمد قاسم» پسر کاکای احمد تمیم در حال خرید کردن بود که تیلفونش به صدا در آمد.
«تمیم زنده است!» یکی از برادران تمیم گفت. محمد قاسم فکر کرد فکاهی می‌شنود.
برادر تمیم ادامه داد:« من از طرف بخش معلوماتی شفاخانه تماسی دریافت کردم. تمیم بعد ازینکه به هوش آمده از طریق تیلفون داکتر به من زنگ زد.»
محمد قاسم با عجله به شفاخانه می‌رود و می‌بیند که پسر کاکایش به شدت سوخته و توسط ماشین آکسیجن نفس می‌کشد و زنده است.
احمد تمیم در حادثه تروریستی چارراهی صدارت که گروه طالبان با استفاده از یک امبولانس بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت می‌رساند، به شدت زخمی می‌شود.
بعد از این حادثه، تمیم تصمیم می‌گیرد تا مادر خود را از وضعیتی که برایش پیش آمده آگاه نسازد؛ زیرا وی جوانترین پسر خانواده بوده و ترسیده که مادرش بعد از دیدن وی در آن حالت، بمیرد.
پس از دو روز جست‌وجو، خانواده تمیم وی را شناسایی نمی‌توانند و اشتباهی بعد از آزمایش خون یک جوان را که مثل احمد تمیم بوده، از سرد خانه تسلیم می‌شوند و به جای تمیم کنار قبر پدرش دفن می‌کنند. دولت حدود ۲ هزار دالر به خانواده تمیم پرداخت می‌کند.
زمانی‌که خانواده و دوستان تمیم، زندگی دوباره وی را جشن می‌گیرند، خانواده دیگری در جست‌وجوی فرزند خود است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا