آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

شهرک طالبان در ولایت تخار، به دست نیرو‏های امنیتی افتاد

مقام‏های محلی در ولایت تخار می‏‌گویند «شهرک طالبان» در ولسوالی «درقد» به دست نیرو‏های امنیتی کشور سقوط کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، سنت‌‏الله تیموری سخنگوی والی تخار می‏گوید شهرک « عمری » از اولویت‏‌های نیرو‏های ما بود که از چندی بدین‌سو راه‏‌اندازی شده است.
سخنگوی والی تخار بیان می‏دارد که حکومت تصمیم دارد با مشوره مردم محل این شهرک را تخریب کند.
این شهرک یک سال پیش با مدیریت و مالکیت طالبان ساخته شد و اهالی محل با خرید خانه و دکان در کنار طالبان، املاکی را در این شهرک به دست آوردند.
اکنون دولت از این شهرک به نام «آزادی» یاد می‌کند.
آقای تیموری خاطر نشان می‏سازد که در نتیجه عملیات نیرو‏های امنیتی در ولسوالی «درقد» و «خواجه بهاءالدین» تاکنون دوازده روستا به دست نیروهای دولتی افتاده است و ۱۰ عضو گروه طالبان کشته شده است.
به گفته وی، در این عملیات به نیروهای امنیتی افغانستان آسیبی نرسیده، اما دست‌کم ۱۸ طالب کشته و ۲۱ نفرشان زخمی شدند.
اما گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای ضمن تکذیب این خبر گفته است که «منطقه وسیع» در ولایت تخار به دست این گروه افتاده و ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی افغانستان را نیز کشته‌‏اند.
در همین حال، مقامات امنیتی تخار می‏‌افزایند که عملیات هوایی و زمینی به منظور پاکسازی این ولایت از وجود طالبان ادامه خواهد داشت.
پیشتر، والی تخار گفته بود که ناامنی ولسوالی «درقد» فقط به حضور طالبان ارتباط ندارد بلکه دلیل اصلی آن قاچاق مواد مخدراست.
خواستیم در خصوص سقوط شهرک طالبان به دست نیرو‏های امنیتی کشور، دیدگاه وزارت دفاع را نیز داشته باشیم، اما با تماس‏های مکرر موفق به انجام این کار نشدیم.
گفتنی است که پیش از این نیز، ولسوالی « درقد » تخار از چند سال پیش شاهد تحرکات گسترده مخالفان مسلح دولت بوده است.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا