آخرین اخبارآسیای میانهافغانستاناقتصاد و توسعهایرانهند

نشست سه‌جانبه میان ایران، افغانستان و هند در پیوند به «چابهار» برگزار می‌شود

وزارت ترانسپورت کشور می‎گوید که به‌زودی نشست سه‌جانبه شورای هماهنگی به‌منظور بحث و تدوین معاهدات الحاقی بندر چابهار برگزار می‎شود.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت ترانسپورت گفته که معاهدات الحاقی توافقنامه بندر «چابهار» از سوی مجلس نمایندگان افغانستان، هند و ایران تصویب شده و به زودی شورای هماهنگی با نمایندگانی از این سه کشور، برای بحث و تدوین آن برگزار می‎شود.
فوزیه احسانی معیین وزارت ترانسپورت، روز جمعه (۲۰ دلو) در نمایشگاه ترانزیت موسوم به «حمل و نقل و سفر» در کابل گفت که بندر چابهار راه خوب و مهم ترانزیتی برای افغانستان است.
خانم احسانی افزود:« به‌ زودی شورای هماهنگی توافقنامه چابهار به سطح معیینان سه کشور به‌ شمول ایران، افغانستان و هند برگزار می‎شود. امیدوار هستیم که بتوانیم یک پیشرفت بسیار خوب و به‌عنوان یک راه ‌بدیل ترانزیتی تا زمانی ‎که مشکلات حمل و نقل ما با پاکستان حل می‎شود، بتوانیم از موافقتامه چابهار به نحو احسن آن استفاده کنیم.»
توافقنامه بندر چابهار سال گذشته میان رهبران افغانستان، ایران و هند به امضا رسید و حکومت افغانستان استفاده از این بندر را یک فرصت مهم ترانزیتی، تجارتی و نقطه اتصال سه کشور عنوان کرد.
گفتنی است که اولین محموله گندم کمکی هند، در ماه جدی سال جاری از طریق بندر چابهار وارد افغانستان شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا