آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

هشدار تند ترکیه به امریکا

چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که در حاشیه نشست «ترکیه-افریقا» در استانبول صحبت می‌کرد، گفت که روابط ترکیه و امریکا در مرحله بحرانی قرار دارد؛ یا این روابط را اصلاح می‌کنیم و یا آن را قطع خواهیم کرد.
به نقل از رسانه‌های خارجی، وزیر خارجه ترکیه افزود:« ما خواستار اقدام عملی از سوی امریکا هستیم، اعتماد از دست‌رفته باید بازگردد و دلیل این اعتماد از دست‌رفته امریکا است.»
وی همچنین افزود: روابط آنکارا و واشنگتن تحت تأثیر حمایت امریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه قرار گرفته و در آستانه قطع‌شدن قرار دارد.
چاووش اوغلو در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از حمایت امریکا از گروه‌های کُرد در سوریه، گفت: امریکا عمداً به مسئله داعش در سوریه نمی‌پردازد تا از این مسئله به‌عنوان بهانه‌ای برای تسلیح و پشتیبانی گروه‌های کُرد در سوریه استفاده کند.
وی پیش از این نیز خواستار خروج امریکا از «منبج» در سوریه شده و گفته بود که ترکیه خواستار اقدام عملی از سوی امریکا در راستای پایان‌دادن به حمایت از گروه «ی‌پ‌د» است و تنها حرف در این باره کافی نیست.
این در حالی است که اواخر ماه جنوری، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و مشاور امنیت ملی امریکا طی یک گفت‎وگوی تیلفونی درباره همکاری نزدیک در طول عملیات ارتش ترکیه در سوریه توافق کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا