آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عطا محمد نور: تحمیل هویتی، کشور را به سمت تجزیه می‌برد

عطا محمد نور در واکنش به آغاز روند توزیع شناسنامه‌های برقی از سوی حکومت گفته است که تحمیل هویت کشور را به سمت تجزیه خواهد برد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای نور که در جمعی از هوادارانش در بلخ سخن می‌گفت، نسبت به آغاز روند شناسنامه‌های برقی از سوی حکومت واکنش نشان داده و گفت که روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی باید براساس قانون ثبت احوال نفوس که پیش از این از سوی پارلمان افغانستان تصویب و توشیح شده بود آغاز شود و یا هم در این زمینه یک اجماع ملی شکل گیرد.
او، بر مشوره با مردم در روند توزیع شناسنامه‌های برقی تاکید کرد.
آقای نور شکل کنونی شناسنامه‌های برقی را تحمیل هویتی خوانده و افزود که این روند مورد تایید سایر اقوام کشور نیست، و تیم ارگ با ایجاد یک گردهمایی ده نفره از افراد متعصب نمی‌تواند آن را بر مردم تحمیل کند.
هرچند والی بلخ روی این موضوع که « همه ما افغانستان هستیم و نیاز است که یک ملت واحد شویم» تاکید کرد، ولی افزود که توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی نه بر مبنای تحمیل هویتی بلکه براساس اقناع عمومی باید آغاز شده و زمینه توافق و همگرایی مردم افغانستان را فراهم کند.
آقای نور خاطر نشان ساخت: توهین و تحمیل هویتی قابل قبول نیست و ما در برابر هر بی‌احترامی به هویت اقوام به سختی ایستادگی خواهیم کرد.
گفتنی است که آغاز روند توزیع شناسنامه‌های برقی از سوی حکومت با واکنش‌های تند جوانب سیاسی مختلف مواجه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا