آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

سفیر ایتالیا در ملل متحد: «برجام» ستون مهم امنیت جهانی است

نماینده ایتالیا در سازمان ملل متحد «برجام» را ستون مهمی برای معماری امنیت جهانی دانست و بر حفظ آن تاکید کرد.
«سباستیانو کاردی» روز سه شنبه در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها گفته است بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سال ۲۰۱۵ که درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، یک نفر از اعضای این شورا در ابتدای هر سال به عنوان تسهیل‌کننده با هدف انجام فعالیت‌های گسترده هم‌چون ارایه راهنمایی‌های عملی برای ترویج اجرای مناسب قطعنامه انتخاب می‌شود.
به نقل از ایرنا، این عضو شورای امنیت موظف است هر ۶ ماه، همراه با دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی را از چگونگی اجرای این قطعنامه به شورا ارایه و اعضای آن را توجیه کند.
نماینده دایم ایتالیا در سازمان ملل متحد افزوده است که اروپا و ایتالیا تسهیل‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ هستند.
او گفت: ما همیشه گزارش مثبتی از دبیرکل درباره اجرای «برجام» داشتیم و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتومی نیز هر دو- سه ماه، اجرای تعهدات ایران را بر اساس این توافق تایید کرده است.
کاردی ادامه داد:« ما سه گزارش به عنوان تسهیل‌کننده توافق هسته‌ای ارایه کردیم و آن شبیه گزارش تایید کننده دبیرکل بود. من خودم به عنوان تسهیل‌کننده اعلام کردم که ایران با این توافق سازگار بوده است.»
وی با بیان این‌که سال ۲۰۱۷ برای این مساله سال مثبتی بود ادامه داد: موضع اتحادیه اروپا و ایتالیا این است که برجام برای امنیت و ثبات بین‌المللی و نه فقط برای منطقه، بسیار مهم است.
نماینده دایم ایتالیا در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم مساله کوریای شمالی و پاسخگویی به آن، موضوع بسیار حساس و سختی است، بنابراین ما به برجام به عنوان ستون بسیار مهم برای معماری امنیت جهانی می‌نگریم و باید آن را حفظ کنیم.
گفتنی است که ایالات متحده امریکا «برجام » را به ضرر خود دانسته و تهدید کرده است که از آن خارج خواهد شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا