آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانسیاست

حنا ربانی کهر: ارتباط با افغانستان باید در اولویت کاری پاکستان باشد

وزیر امور خارجه سابق پاکستان با اسفناک دانستن وضعیت سیاست خارجی این کشور گفته است که برقراری ارتباط خوب با افغانستان و ایران باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، حنا ربانی‌ کهر وزیر امور خارجه سابق پاکستان در گفت‌وگو با شبکه خبری «داون» با اسفناک دانستن وضعیت سیاست خارجی پاکستان گفته است: برقراری ارتباط خوب با افغانستان و ایران باید در اولویت قرار گیرد.
وی افزوده است: بدون گسترش مناسبات با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه نمی‌توانیم مدعی باشیم که سیاست خارجی پاکستان در مسیر درستی قرار دارد.
ربانی با تاکید بر این‌که در حال حاضر حل اختلاف با افغانستان و برقراری ارتباط خوب با این کشور از عادی‌سازی روابط با امریکا و هند مهم‌تر است افزوده: بزرگترین اشتباه پاکستان همکاری با امریکا به بهانه مبارزه با تروریزم بود که نباید بار دیگر تکرار شود.
ربانی با انتقاد از سیاست خارجی حزب حاکم گفته است: متاسفانه سیاست خارجی حزب حاکم نه تنها موجب بروز تنش با هند شد بلکه با کشورهای افغانستان و ایران نیز روابط چندان خوبی نداریم.
اظهارات وزیر خارجه سابق پاکستان در حالی است که روابط سیاسی بین افغانستان و پاکستان به تیره‌گی گراییده و سوء تفاهم‌های ایجاد شده میان دو کشور باعث بروز این مشکل شده است.
گفتنی است که روابط سیاسی میان افغانستان و پاکستان در نوسان است و از زمان تشکیل کشور پاکستان تاکنون به ثبات دیپلماتیک نرسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا