آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

سید علی رضا محمودی عضو شورای رهبری توافق ملی و تغییر:

افغانستان در بن‏‌بست قرار دارد و «حکومت توافق ملی» نیاز است

اخیراً « توافق ملی و تغییر» زیر عنوان « حکومت توافق ملی » طرحی را با شش فصل به منظور برون‌رفت از وضعیت کنونی کشور رسماً مطرح کرده است.
اعلام این حکومت هر چند مقدماتی است، اما موافقان و مخالفان خودش را دارد.
شماری، ایجاد «حکومت توافق ملی» را برای منافع کشور موثر و شماری دیگر مضر می‌دانند.
اما سید علی‌رضا محمودی عضو شورای رهبری «توافق ملی و تغییر» در خصوص ایجاد حکومت «توافق ملی » می‌‏گوید، افغانستان در بن‏ست سیاسی قرار دارد و ایجاد حکومت توافق ملی برای نجات از وضعیت کنونی نیاز جدی مردم افغانستان است.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای محمودی می‏‌گوید: حکومت فعلی تاریخ پایان عمر قانونی‏اش را رسماً اعلام نمی‌‏کند و در حالی که براساس ماده ۶۱ قانون اساسی کشور در چهارم جوازی سال آِینده عمر حقوقی و قانونی حکومت فعلی تمام است.
در همین حال، وی که با شبکه خبری « طلو نیوز » صحبت می‏‌کرد تاکید کرد که در مدت یاد شده به علت نا مشروع بودن کمیسیون انتخابات، مشکلات امنیتی و تنش میان رهبران سایسی کشور، انتخابات شورا‏های ولسوالی‌‏ها، شواری ملی و ریاست‏ جمهوری در سال آینده شدنی نیست نیست.
او تاکید می‏‌کند که حکومت پیشنهادی آن‌ها نشستی را شبیه کنفرانس «بُن» برگزار خواهد کرد و تمام جناح ‌های دخیل در سیاست کشور را به هم نزدیک می‌‏کند.
از سویی هم، این عضو برجسته «توافق ملی و تغییر» با انتقاد از حکومت وحدت ملی بیان می‏دارد که این حکومت به درد مردم افغانستان به علت چند تن انحصار طلب نخورد و سرانجام ناکام شد.
آقای محمودی می‏‌افزاید که سیاست امریکا در برابر افغانستان، ساختارمند نبوده بلکه فرد محور بوده:« کاخ سفید از حکومت افغانستان حمایت ساختارمند نمی‌‏کند و حمایت فرد محور دارد.»
این عضو شورای رهبری توافق ملی و تغییر اضافه می‌‏کند که در کنفرانس «بُن» نام طالبان در فهرست شرکت کننده‏‌گان نبود و این جریان سیاسی در زمانی که چنین نشستی را اجرا می‏‌کند، از طالبان نیز دعوت می‏کند.
بر بنیاد اظهارات آقای سید علی‌رضا محمودی، « توافق ملی و تغییر» در ارتباط به ایجاد شکل‌گیری حکومت توافق ملی با جامعه جهانی، احزاب سیاسی، کشور‏های منطقه و مردم افغانستان مشوره می‏‌کند.
با این همه، این عضو شورای هبری «توافق ملی و تغییر» یکبار دیگر چگونگی کار کمیسیون انتخابات را پرسش برانگیز می‌‏داند و می‏‌گوید، اعلام نتیجه انتخابات آینده از سوی کمیسیون فعلی غیر قابل قبول خواهد بود و در جغرافیای افغانستان هستند کسانی که بهتر از غنی و عبدالله حکومت‏داری خواهند کرد.
گفتنی است که سه روز قبل، توافق ملی و تغییر طرح ایجاد حکومت توافق ملی را رسماً اعلام کرده است که موافقان و مخالفان خودش را نیز داشته است.
اختر سهیل_ خبرگزاری دید کابل

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا