آخرین اخباراجتماعافغانستان

داعش به باشندگان درزاب:

کوچ کنید و دروازه خانه‌های تان را باز بگذارید

گروه تروریستی داعش کنترول ولسوالی درزاب ولایت جوزجان را در دست گرفته و مردم این ولسوالی را مجبور به ترک مناطق‌شان کرده است.
بی‌جاشدگان روستاهای مغول و اولاد ولسوالی درزاب که اکنون در شهر شبرغان به سر می‌برند، می‌گویند که این گروه آنان را مجبور به ترک مناطق‌شان کرده و هشدار داده است که در صورت بازگشت کشته خواهند شد.
به گفته بیجا شدگان، گروه داعش به آنان گفته است که خانه‌های تان را ترک کنید و دروازه‌ها را نبندید.
به نقل از سلام وطن‌دار، این بی‌جاشدگان هم‌چنان می‌گویند که شماری از غیرنظامیان در نتیجه‌ جرو بحث با داعشیان بر روی عدم موافقت‌شان برای ترک محل کشته و یا زخمی شده‌اند، اما نیروهای این گروه اجازه‌ انتقال اجساد و زخمی‌ها را نمی‌دهد.
داعش به مردم گفته است که اگر در خانه سگ نگهداری می‌کنند، حیوانات شان را با خود ببرند.
احتمال می‌رود که اعضای گروه تروریستی داعش از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده خواهد کرد.
در همین حال، امان‌الله سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی درزاب شمار بی‌جاشدگان را ۴۰۰ خانواده عنوان می‌کند.
سرپرست فرماندهی پولیس درزاب خاطرنشان می‌کند که وضعیت خانواده‌های بی‌جاشده نگران‌کننده است و هر روز به شمار آن‌ها افزوده می‌شود.
این در حالی است که چند روز قبل یک نماینده شورای ولایتی جوزجان به دولت هشدارداده بود که به زودی این ولسوالی به دست داعش سقوط خواهد کرد و امنیت جان باشندگان این ولسوالی در خطر است.
گفتنی است که کنترول بخش‌های زیادی از ولسوالی‌های درزاب و خوش‌تپه ولایت جوزجان در دست داعش است و همین اکنون نیز درگیری سختی میان نیروهای امنیتی و این گروه در آن مناطق جریان دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا