آخرین اخباراجتماعافغانستانجهانسیاست

تلاش شبکه‌های تروریستی برای سربازگیری از کمپ‌های مهاجران در ترکیه

شبکه‌های تروریستی تلاش دارند تا از کمپ‌های محل سکونت مهاجران افغانستان در ترکیه سربازگیری کنند.
کنسولگری کشور در استانبول اما، از بررسی این مسئله خبر می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، زکریا بارکزی سر کنسول کشور در استانبول ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری مهاجر نیوز، هزاران مهاجر غیر قانونی را که در ترکیه حضور دارند، فریب خورده عنوان کرده و گفته است:« شبکه‌های قاچاق انسان در افغانستان به نام‌های مختلف از اعلان کاریابی گرفته تا فرصت‌های تحصیل، جوانان مان را فریب می‌دهند. آنان را به ترکیه می‌آورند و می‌خواهند به اروپا قاچاق کنند. شبکه‌های مافیایی آنان را به گونه غیرانسانی فریب می‌دهند و در شرایط بدی قرار دارند.»
وی افزوده است:« این افراد در اینجا دستگیر می‌گردند و به کمپ‌ها فرستاده می‌شوند. در کمپ‌ها امکانات محدود است و آنان در شرایط سختی زندگی می‌کنند.»
آقای بارکزی همچنان تلاش گروه‌های تروریستی را برای جذب نیرو از میان هزاران مهاجر کشور در ترکیه، فریب دیگر این مهاجرین عنوان کرده گفته است که کنسولگری افغانستان در حال بررسی این مسئله است.
سرکنسول کشور این مسئله را به امنیت ملی مرتبط دانسته افروده است:« یک مساله نگران کننده این است که ما گزارش‌هایی را دریافت کردیم، هراس‌افگنان می‌خواهند در داخل این کمپ‌ها جلب و جذب کنند. این یک موضوع امنیت ملی افغانستان است و آن را به مرکز انتقال می‌دهیم؛ تا در مورد این مساله که نیروهای افراطی می‌خواهند در بین جوانان نفوذ کرده و آنان را جذب کنند، هم باید کارهایی صورت گیرد.»
ترکیه یکی از کشورهای مهم ترانزیت برای پناهجویان افغانستان است که می‌خواهند وارد کشورهای اروپایی شوند.
براساس آمارهای تخمینی نمایندگی سیاسی افغانستان در استانبول، در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار مهاجر کشور فاقد مدرک در ترکیه زندگی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا