آخرین اخباراسلایدشوایرانجهانسیاست

وزیر خارجه فرانسه به ایران می‌رود/ آقای لودریان با روحانی و ظریف دیدار خواهد کرد

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اعلام این خبر افزود که لودریان در جریان این سفر دو روزه با حسن روحانی رییس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه آن کشور دیدار و در خصوص مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، پیش از این سفارت فرانسه در تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به برگزاری نمایشگاه «لوور در تهران» در موزیم ملی ایران از ۵ مارچ (۱۴ حوت ) تا ۸ جون (۱۸ جوزا) اعلام کرد که «ژان ایو لودریان» وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه دوشنبه پنجم مارچ (۱۴ حوت) این نمایشگاه را با حضور «ژان لوک مارتینز» رییس موزیم لوور، در موزیم ملی ایران افتتاح خواهد کرد.
گفته می‌شود که این سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران، برای تهران که با تحریم‌های جدید ترامپ مواجه شده حساس و سودمند خواهد بود.
جمهوری اسلامی ایران می‌کوشد از طریق روابط خود با کشورهای اروپایی تاثیرات تحریم‌های امریکا را کاسته و امریکا را منزوی کند.
در همین حال، خزانه‌داری فرانسه وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی آن کشور در گزارشی در خصوص مبادلات تجاری فرانسه و ایران در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد، حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته به رقم ۳٫۸ میلیارد یورو رسید.
طبق گزارش مزبور، فرانسه در سال ۲۰۱۷ نهمین صادرکننده به ایران در سطح جهان و سومین صادر کننده پس از آلمان و ایتالیا بود.
فرانسه در سال گذشته پس از ایتالیا، دومین شریک تجاری ایران (مجموع صادرات و واردات) در اتحادیه اروپا بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا