آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاستمنطقه

کاندولیزا رایس: امریکا در خاورمیانه به هیچ هدف خود نرسید

وزیر خارجه پیشین امریکا در مصاحبه‌ای با «سی ان ان» در قبال سیاست خارجی دولت امریکا گفت: ما در خاور میانه به هیچ یک از اهداف خود نرسیدیم و شرایط سیاسی ایجاد کردیم که سبب خلاهای سیاسی گردید و در نهایت منجر به تشکیل القاعده شد.
به گزارش خبرگزاری دید، کاندولیزا رایس وزیر خارجه پیشین در جواب پرسش مجری «سی ان ان» مبنی بر سیاست متضاد ترامپ برخلاف رییس جمهوران دیگر امریکا و اقدامات متفاوت او همانند حمله به سوریه و کمک به مصر که رییس جمهورش مخالفان سیاسی خود را سرکوب می‌کند، گفت:« ما می‌خواهيم اوضاع بهتر شود و می‌کوشيم در راستای ترویج و پيشبرد ارزش‌های امريکا گام بر داريم؛ زيرا در دراز مدت، ترویج ارزش‌های امريکا سبب محقق شدن منافع امريکا به بهترين شکل ممکن می‌شود.»
خانم رایس گفت:« ما دريافته‌ايم که در خاورميانه به مدت شصت سال، ما در راستای ثبات تلاش کرديم تا برقراری دموکراسی و به هيچ يک از اين دو هدف دست نيافتيم. در عوض ما سبب ايجاد شرايط سياسی شديم که بر اساس آن، خلاهای سياسی که ايجاد شد، تشکيل القاعده را در پی داشت.»
وزیر پیشین خارجه امریکا همچنان در این مصاحبه، روسیه را متهم به مداخلات سیاسی در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا نموده علاوه کرد: روس‌ها یا در واقع همان شوروی، سال‌های زیادی برای مداخله در امور سیاسی در امریکا تلاش کرد و دولت پوتین از کسی حمایت کرد که ناراضی بودند تا سبب ایجاد ستون پنجم در دولت امریکا شوند و مردمی که در خاک امریکا هستند علیه این دولت شوند. رسانه‌های اجتماعی و انترنت انجام چنین کاری را آسان کرده است.
اظهارات وزیرخارجه پیشین امریکا در حالی مطرح می‌شود که امریکا در جنگ عراق و سوریه ناکام مانده و در جنگ هفده ساله افغانستان نیز به جایی نرسیده است که به باور آگاهان، این نشان‌دهنده ناکامی امریکا در خاور میانه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا