آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاستمنطقه

سناتور امریکایی:

مذاکره مجدد هسته‌ای با ایران ممکن نیست/ با اروپا در باره اقدامات تنبیهی توافق می‌کنیم

«تام کاتن» سناتور کنگره امریکا در نشست آیپک گفت: امکان مذاکره مجدد درباره برجام را نداریم اما می‌توانیم با اروپا درباره اقدامات تنبیهی علیه ایران به توافق برسیم.
به نقل از خبرگزاری فارس، در ادامه برگزاری نشست «آیپک»، سناتور ایالت آرکانزاس در کنگره آمریکا در مورد مسایل مربوط به خاور میانه و موضعش علیه ایران سخنرانی کرد.
«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه امریکایی که مواضع تندی علیه تهران دارد، در بخشی از این نشست درباره آینده توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اظهارنظر کرد؛ توافقی که کاتن از مخالفان سرسخت آن بود.
او گفت: فکر نمی‌کنم که ما بتوانیم درباره توافق (هسته‌ای) ایران، مذاکره مجدد بکنیم اما می‌شود با اروپا درباره اقدامات تنبیهی علیه ایران در صورت انجام اقدامات تهدید‌آمیز از سوی این کشور در قبال غنی‌سازی یا موضوع موشک‌ها به توافق برسیم و ما همچنین می‌توانیم در کنگره امریکا در این باره قانون تصویب کنیم.
این قانونگذار امریکایی با تکرار مواضع قبلی‌اش در مورد مسئله «حمایت ایران از تروریزم» و مواضع منطقه‌ای تهران مدعی شد که دولت ترامپ، «ایران را همانطوری که هست، می‌بیند».
او در بخش دیگری از اظهاراتش، روسیه و چین را مهمترین تهدیدات جهانی امریکا خواند و البته، در کنار آن از ایران و کوریای شمالی نیز به عنوان تهدیدهای جدی علیه امریکا نام برد.
طبق گفته‌های آقای کاتن «به دلیل اندازه و موقعیت ایران»، این کشور تهدیدی بسیار خطرناک‌تر از کوریای شمالی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا